|2019-12-16|
Geodezja, GIS, Sprzęt, Software
Leica i Autodesk wprowadzają kolejne ułatwienia w tyczeniu z modelu BIM
Dalsza współpraca firm Leica Geosystems oraz Autodesk pozwoliła rozszerzyć funkcję tyczenia obiektów z modelu BIM przy użyciu tachimetrów.
Narzędzie to zostało po raz pierwszy zaprezentowane rok temu. Dzięki niemu zmotoryzowane tachimetry dla budownictwa Leica iCON iCR70 oraz iCR80 mogą być wykorzystywane do łatwego i sprawnego tyczenia obiektów zapisanych w formie modeli BIM w bazie oprogramowania BIM 360 przeznaczonego do zarządzania danymi projektowymi. Pomostem łączącym obie te technologie jest mobilna aplikacja BIM 360 Layout. Po połączeniu z tachimetrami iCON pozwala ona na tyczenie obiektów na podstawie jego BIM-owskiego modelu 3D. Oprócz tego technologia ta może służyć również do kontrolowania jakości prac budowlanych.
Niedawno funkcję tę wzbogacono o dwie nowości. Po pierwsze, można z niej korzystać również przy użyciu podstawowego zmotoryzowanego tachimetru marki Leica dla budownictwa, czyli iCON iCT30, a także tachimetrów geodezyjnych Viva TS13 i TS16 oraz Leica Nova TS60 i TM60. Druga nowość to udostępnienie aplikacji BIM 360 Layout również w wersji dla systemów Android, a nie tylko iOS.
– Autodesk umożliwia firmom budowlanym zwiększenie wydajności, umożliwiając bezproblemowy przepływ danych projektowych – powiedział Josh Cheney, kierownik ds. przemysłu w dziale technologii budowlanych w firmie Autodesk. – Nasza współpraca z partnerami, takimi jak Leica Geosystems, ułatwia wszystkim członkom zespołu budowlanego, nie tylko specjalistom, zarządzanie procesem projektowania i korzystanie z najlepszych technologii w swojej klasie. Wspólnie pomagamy zlikwidować lukę komunikacyjną między biurem a terenem, aby zespoły budowały dokładnie za pierwszym razem – podkreśla.
– W branży budowlanej obserwujemy odchodzenie od analogowych metod pracy, m.in. w zakresie tyczenia – powiedział Bernd Moeller, dyrektor biznesowy w Leica Geosystems ds. rozwiązań w zakresie oprogramowania terenowego. – Aby wesprzeć ten ruch, konsekwentnie szukamy sposobów wprowadzania na rynek większej liczby rozwiązań cyfrowych. Nasze relacje z Autodeskiem to tylko jeden z takich sposobów, dzięki którym zarówno nasi klienci, jak i ich klienci mogą pracować coraz wydajniej – dodaje.
JK
|