|2019-09-09|
Geodezja, GIS
Kto weźmie udział w krajowym pilotażu BIM?
Wiele wskazuje na to, że za drugim podejściem uda się rozstrzygnąć przetarg GDDKiA na zaprojektowanie obwodnicy Zatora z wykorzystaniem narzędzi modelowania informacji o budynkach (BIM).
Fragment modelu 3D dla terenu inwestycji opracowany przez firmę SkySnap/dronywbudownictwie.pl
|
|
|
|
|
|
Budowa obwodnicy Zatora, która połączy drogi krajowe nr 28 i 44, ma być pilotażowym projektem GDDKiA z zastosowaniem technologii BIM. Pierwszy przetarg (ogłoszony w lipcu 2018 r.) zakładał realizację inwestycji w trybie „projektuj i buduj”, jednak oferty złożone przez zainteresowanych wykonawców znacznie przekraczały kosztorys. Teraz zamawiający zdecydował o rozdzieleniu etapu opracowywania dokumentacji od realizacji inwestycji.
W piątek (6 września) poznaliśmy oferty złożone w tym postępowaniu – okazało się, że 6 z 7 zmieściło się w budżecie zamawiającego wynoszącym nieco ponad 4,7 mln zł. Swoje propozycje przedstawili (w kolejności od najtańszej):
- Sweco Engineering, 2,21 mln zł,
- Promost-Wisła, 2,51 mln zł,
- Transprojekt Gdański, 2,77 mln zł,
- konsorcjum Safege i Graph’It, 3,51 mln zł,
- Voessing Polska, 4,18 mln zł,
- TPF, 4,61 mln zł,
- Multiconsult Polska, 5,29 mln zł.
Dodajmy, że cena zadecyduje o udzieleniu zamówienia w 60%. Pozostałe kryteria to: koordynator BIM, menedżer BIM, zastosowanie projektowania BIM do wykonania przedmiaru obiektów inżynierskich na podstawie modelu, opracowanie harmonogramu realizacji robót budowlanych z wykorzystaniem modelu BIM obiektu drogowego i obiektów inżynierskich oraz zastosowanie platformy CDE jako platformy komunikacji między zamawiającym i wykonawcą.
JK
|