|2022-02-18|
Firma
Wyniki Hexagonu w 2021 r. mocno w górę
Szwedzka grupa Hexagon, w skład której wchodzą takie marki jak Leica Geosystems, GeoMax, NovAtel czy Intergraph, zwiększyła w ubiegłym roku swoje przychody aż o 12%.
Dron Leica BLK2FLY
|
|
|
|
|
|
Rok 2021 był dla tej korporacji czasem wielu innowacyjnych premier. Bodaj najciekawsze z nich to autonomiczne systemy pomiarowe Leica BLK2FLY i BLK ARC. Pierwszy to skanujący dron, a drugi – kroczący robot. Na długiej liście nowości znalazły się ponadto: tachimetry, odbiorniki GNSS, georadary, komputery polowe czy lotnicze systemy obrazowania. Równolegle korporacja stale rozwijała swój program sprzedaży danych fotogrametrycznych HxGN Content Program, który w ubiegłym roku poszerzył się m.in. o trójwymiarowe modele miast.
Dynamiczny rozwój Hexagonu potwierdzają coraz lepsze wyniki finansowe. W 2021 r. wartość sprzedaży tej korporacji sięgnęła 4,347 mld euro, co w porównaniu z rokiem poprzednim oznacza wzrost o 577 mln euro. Sprzedaż w dziale Geospatial Enterprise Solutions wzrosła z kolei o 13% do 2,2 mld euro. Sporo – bo aż o 30% – zwiększył się również zysk netto, osiągając w ubiegłym roku poziom 810 mln euro.
– Rok 2021 zakończyliśmy, osiągając najlepszy kwartał w historii, z rekordową sprzedażą, zyskami operacyjnymi i rentownością. Okres ten nie był jednak pozbawiony wyzwań. Napięta podaż komponentów zmniejszyła sprzedaż i wzrost organiczny o 6 procent, co spowodowało dalszy wzrost liczby zamówień i dodatkową presję kosztową. Ale, jak widać po dobrych wynikach operacyjnych, udało nam się złagodzić te ograniczenia w całej firmie – komentuje raport prezes Hexagonu Ola Rollen. – Pomimo nieprzewidywalnych perspektyw rok 2022 zaczynamy z mocnym portfelem zamówień i nowymi ambitnymi pięcioletnimi celami finansowymi – podkreśla.
JK
|