|2022-02-17|
Firma
Mocne odbicie Trimble'a w 2021 roku
W ubiegłym roku amerykańskiej firmy Trimble – producentowi sprzętu i oprogramowania pomiarowego, udało się zwiększyć przychody aż o 16%.
Mimo trwającej pandemii w 2021 roku Trimble nie ustawał we wprowadzaniu na rynek nowych rozwiązań pomiarowych. Wśród najciekawszych innowacji warto wymienić chociażby kontynuowanie prac nad kroczącym robotem pomiarowym oraz aplikacjami mieszanej i rozszerzonej rzeczywistości, które mają wspierać pracę inżynierów na budowie. Na liście zeszłorocznych premier znalazły się również zmotoryzowane i skanujące tachimetry (SX12 i F50), odbiorniki GNSS (R750), kontrolery (TSC5, T100), mobilne systemy skanowania, a także aktualizacje oprogramowania biurowego i polowego czy udoskonalone usługi satelitarnych korekt RTX.
Z opublikowanego właśnie raportu finansowego Trimble’a wynika, że w ubiegłym roku firma osiągnęła 3,659 mld dolarów przychodów, czyli o ponad pół miliarda dolarów niż rok wcześniej. A warto przypomnieć, że w raporcie za rok 2020 firma raportowała spadek przychodów o 4%, co w dużej mierze spowodowane było pandemią koronawirusa.
Głównym źródłem przychodów była w ubiegłym roku sprzedaż produktów, która sięgnęła 2,247 mld dol. Łączna wartość subskrypcji wyniosła z kolei 762 mln dol., a sprzedaż usług osiągnęła 649 mln dol.
Optymistycznie wyglądają również statystyki dotyczące zysków. W 2021 roku wyniosły one aż 493 mln dolarów, podczas gdy rok wcześniej było to 180 mln dol.
Jak zapewniają przedstawiciele Trimble’a, wyniki za bieżący rok powinny być jeszcze lepsze. Wartość przychodu prognozowana jest bowiem na poziomie 3,95–4,05 mld dolarów. – Trimble to firma zorientowana na cel, przekształcająca i cyfryzująca branże, które wspierają nasz styl życia: to, co jemy i jak się poruszamy – powiedział Rob Painter, prezes i dyrektor generalny Trimble. – Rekordowe przychody w 2021 r. pokazują wartość naszego ciągłego wzrostu i zaangażowania w innowacje oraz zrównoważony rozwój. W 2022 r. wchodzimy z determinacją, aby kontynuować naszą strategię Connect and Scale 2025 – podkreśla.
JK
|