Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
|2023-08-21| Firma, Software

Bentley przejmuje dostawcę usług bazujących na sztucznej inteligencji

Producent oprogramowania inżynierskiego – Bentley Systems, ogłosił przejęcie firmy Blyncsy – dostawcy usług bazujących na sztucznej inteligencji, które wspomagają działania operacyjne i konserwacyjne wydziałów ds. transportu.


Bentley przejmuje dostawcę usług bazujących na sztucznej inteligencji <br />
Technologia inspekcji dróg oparta na zautomatyzowanej sztucznej inteligencji firmy Blyncsy m.in. wykrywa namalowane linie...
Technologia inspekcji dróg oparta na zautomatyzowanej sztucznej inteligencji firmy Blyncsy m.in. wykrywa namalowane linie...
Bentley przejmuje dostawcę usług bazujących na sztucznej inteligencji <br />
...oraz dziury w nawierzchni
...oraz dziury w nawierzchni

Założona w 2014 r. w Salt Lake City w stanie Utah przez Marka Pittmana firma Blyncsy wykorzystuje sztuczną inteligencję do analizy powszechnie dostępnych obrazów w celu identyfikacji problemów związanych z utrzymaniem sieci dróg. Oferowane usługi zastępują kosztowne i powolne ręczne gromadzenie danych, zmniejszając zapotrzebowanie na personel lub specjalistyczne pojazdy czy sprzęt w terenie. Poprawiają też świadomość właścicieli transportu i operatorów w zakresie warunków drogowych. Rozwiązania Blyncsy wykrywają ponad 50 różnych problemów związanych z bezpieczeństwem na drodze, w tym rzeczywistą lokalizację aktywnych stref robót budowlanych.

– Firma Blyncsy konsekwentnie dąży do stosowania najnowszych technik sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego, aby przynieść korzyści sieciom transportowym. Razem z firmą Bentley zapewnimy jeszcze dokładniejszą analizę majątku trwałego właścicielom transportu, aby wspierać aktualnych i przyszłych kierowców – powiedział Mark Pittman.

– Bezpieczeństwo jest naszym priorytetem. Zdecydowanym numerem dwa jest natomiast wydajność operacyjna. Polegamy na danych w czasie rzeczywistym, takich jak informacje otrzymywane od Blyncsy, aby proaktywnie zarządzać systemem autostrad, zapewniając maksymalne bezpieczeństwo i niezawodność – powiedział dyrektor Departamentu Transportu stanu Hawaje Ed Sniffen. – Nasz departament wykorzystuje technologię, która pozwala nam działać w możliwie najbardziej produktywny sposób. Blyncsy zapewnia nam cotygodniowe raporty z grafikami i zdjęciami szczegółowo opisującymi stan barierek, jezdni i roślinności – dodał.

– Byliśmy przekonani o przełomowym znaczeniu rozwiązania Blyncsy, dlatego podjęliśmy decyzję o szybkim przejęciu w celu szerokiego rozpowszechnienia – stwierdził Mike Schellhase z kadry kierowniczej iTwin Ventures firmy Bentley. – Oczekujemy, że inwestycje w szeroko zakrojoną analitykę majątku trwałego rozszerzą wykorzystanie cyfrowych bliźniaków infrastruktury w błyskawicznym tempie – zaznaczył.

Blyncsy zastosuje platformę iTwin firmy Bentley do przekonującej integracji z modelami inżynierskimi i symulacyjnymi właścicieli infrastruktury. Natomiast Bentley wdroży i wprowadzi na rynek usługi bazujące na sztucznej inteligencji firmy Blyncsy w ramach swojej nowej oferty cyfrowych bliźniaków mobilności.

Przejęcie Blyncsy wspierała firma Ignatious Growth Capital and Advisory. Wśród inwestorów Blyncsy znalazły się następujące podmioty: Peterson Ventures, Doug Wells, Elemental Excelerator, Park City Angel Network, OakHouse Partners i CEAS Investments.

Źródło: Bentley Systems


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Wyprawa BARI 1976
play thumbnail
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
[email]
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS

RODO
polityka prywatności
mapa strony
kontakt
reklama