Georadar przeznaczony jest do wykrywania różnego rodzaju anomalii w konstrukcji tuneli związanych np. z grubością okładziny, wzmocnieniami, pustymi przestrzeniami czy zawilgoceniami. Kluczową zaletą sensora ma być wysoka produktywność, nawet pięciokrotnie wyższa względem konkurencyjnych systemów – twierdzą przedstawiciele IDS GeoRadar. Dane mogą być bowiem gromadzone przy użyciu samochodu poruszającego się z prędkością nawet do 60 km/h. Na usprawnienie pomiaru istotnie wpływa także to, że antena georadaru może znajdować się w odległości nawet 20 cm od badanej powierzchni.
Modułowa budowa pozwala dostosować system do indywidualnych wymagań projektu. Z kolei możliwość sterowania instrumentem bezpośrednio z auta istotnie wpływa na bezpieczeństwo operatora.
System oferowany jest w dwóch konfiguracjach. W rozbudowanej sensor pracuje na dwóch częstotliwościach pozwalających zarówno na głęboką, jak i płytką penetrację konstrukcji. Wersja podstawowa oferuje zaś wyłącznie pomiar płytki.