Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
|2019-09-23| Geodezja, Firma

PKP PLK kupują georadary

Georadary za ponad 1,8 mln zł trafią do PKP Polskich Linii Kolejowych. Urządzenia przyspieszą ocenę stanu gruntu na terenach przyszłych inwestycji. Badanie umożliwi „spojrzenie” w głąb ziemi do 20 metrów. Precyzyjne pomiary to lepsza jakość realizowanych inwestycji – zapewnia spółka.


PKP PLK kupują georadary

PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowę za ponad 1,8 mln zł na zakup 4 georadarów wraz ze sprzętem pomocniczym. Urządzenia będą wyposażone m.in. w wózki ręczne, które umożliwią szybkie przemieszczanie urządzeń do 15 km dziennie. Specjalistyczny sprzęt trafi jesienią do pracowników PLK we Wrocławiu i w Krakowie. Prace z georadarami rozpoczną się na śląskim odcinku magistrali węglowej (linii nr 131). Sprzęt dostarczy firma Geo-Radar.

Precyzyjne narzędzie dla bezpieczeństwa na liniach kolejowych

Badania georadarami to jedna z najlepszych metod umożliwiających precyzyjną ocenę stanu nawierzchni kolejowej, podtorza i układu warstw gruntu. Pomiary pozwolą na wskazanie tzw. słabych miejsc, takich jak spękania i rozluźnione grunty. Badania w krótkim czasie dostarcza pełną informację o stanie podłoża bez ingerencji w tor – dzięki temu nie będzie konieczności wprowadzania zmian w kursowaniu pociągów.

Uzyskane wyniki będą przetwarzanie za pomocą specjalnego oprogramowania, które pokaże obraz gruntu w 3D. W szybki i bezinwazyjny sposób zostaną pozyskane informacje o znajdujących się w ziemi rurach, kablach lub fragmentach fundamentów.

Urządzenia będą wyposażone w specjalne anteny pomiarowe zapewniające możliwość, poza badaniami nawierzchni kolejowej i gruntu, także sprawdzania jakości warstw betonowych w obiektach inżynieryjnych, np. mostach, wiaduktach, murach oporowych. Umożliwi to szybkie wykrycie, czy w konstrukcjach nie wystąpiły np. niewidoczne pęknięcia.

Ponadto georadar lepiej określi zakres robót już na etapie przygotowania inwestycji. PLK zyskają także narzędzie, które pozwoli precyzyjnie sprawdzić prace wykonawców. Urządzenie będzie wykorzystywane również do stałego monitoringu podtorza, co wpłynie na zwiększenie poziomu bezpieczeństwo na liniach kolejowych.

Źródło: PKP PLK, JK


«« powrót

Udostępnij:
udostępnij na Facebook
   

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

Radarowe filmy satelitów ICEYE
play thumbnail
czy wiesz, że...
© 2023 - 2025 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
[email]
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS

RODO
polityka prywatności
mapa strony
kontakt
reklama