wiadomościksięgarniaprenumeratareklamakontaktRODOpolityka prywatności
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
reklama
strona główna rss
PRENUMERATA TRADYCYJNAPRENUMERATA CYFROWA
Polska aplikacja zwycięża w konkursie Hexagonu
blog
DRONY DLA GEODETY

DRONY DLA GEODETY
NAWI

NAWI
NIWELATORY

NIWELATORY
TACHIMETRY

TACHIMETRY
SKANOWANIE LASEROWE

SKANOWANIE LASEROWE
BENTLEY GEOMAGAZYN

BENTLEY GEOMAGAZYN


reklama
reklama
|2019-09-03| Geodezja, GIS, Kataster

Tereny zamknięte w Geoportalu [aktualizacja]

Serwis Geoportal.gov.pl wzbogacono o warstwę prezentująca kolejowe tereny zamknięte.


Tereny zamknięte w Geoportalu [aktualizacja]

Znajdziemy ją w nowej sekcji „Dane specjalistyczne”. Przy okazji przeniesiono do niej dane dotyczące monitoringu i prognozy warunków glebowych.

Przedmiotowa warstwa prezentuje tereny zamknięte ustanowione decyzją nr 3 ministra infrastruktury i rozwoju z 24 marca 2014 r. w sprawie ustalenia terenów, przez które przebiegają linie kolejowe, jako terenów zamkniętych z późniejszymi zmianami. Powstała ona we współpracy z Ministerstwem Infrastruktury i będzie na bieżąco aktualizowana – zapowiada GUGiK. Prezentowane tu informacje pochodzą z usługi WMS, której adres jest widoczny we właściwościach warstwy. Można je zatem przeglądać nie tylko w Geoportalu, ale także podłączać do innych aplikacji obsługujących ten standard.

Warstwa może okazać się przydatna m.in. przy planowaniu prac geodezyjnych oraz w przygotowaniach do lotów bezzałogowych maszyn latających.

Aktualizacja z 3 września: Geoportal wzbogacono również o warstwę terenów zamkniętych ustanowionych przez ministra energii decyzją z 26 czerwca 2019 r. ws. ustalenia terenów zamkniętych ze względu na obronność i bezpieczeństwo państwa.

JK


«« powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze news_pl
do >>> 101% procent racji !!1 Powinni się dla przykładu samorozwiązać autozlikwidować i popełnić polityczne seppuku, wtedy >>> byłby zadowolony

Reakcja GUGiK na uwagi Te same uwagi co ~ms_gural przekazałem do GUGiK już 8 sierpnia. Jak widać bez efektu do dzisiaj. Zasugerowałem też, że lepiej aby wyłączyli tą warstwę, ponieważ takie ilości błędów, występujące zwłaszcza na obszarach większych miast, kompromitują wiarygodność informacji udostępnianych w geoportalu. Jak grochem o ścianę.

Powodzenia Niestety tak jak dzienniki prezentujące te dane, tak i usługa jest "słaba". Dzienniki Urzędowe podające informacje o terenach zamkniętych dla kolei nie posiadają arkuszy mapy, w związku z czym prawidłowa interpretacja terenów zamkniętych jest niemożliwa wszędzie tam, gdzie karty mapy funkcjonują w ewidencji. Na potrzeby usługi WMS przyjęto zatem (najprawdopodobniej) pierwszą działkę z pierwszej karty mapy, jaka wpadła w automat. Prezentowane dane są (tam gdzie występują karty mapy) całkowicie niewiarygodne.

3 komentarze



zobacz też:



reklama
reklama





© 2005-2019 Geodeta Sp. z o.o.
mapa stronyprenumeratareklamakontakt