|2009-10-02|
GNSS, Geodezja, GIS, Teledetekcja, Firma, Edukacja, Software, Imprezy
Leica Tour w Warszawie
Wczoraj (1 października) w warszawskim hotelu Partner odbyło się ósme już spotkanie z tegorocznego cyklu „Leica Tour”. Kilkudziesięciu uczestników imprezy mogło nie tylko wysłuchać prezentacji nowego sprzętu Leiki, lecz również samemu go przetestować i poradzić się ekspertów firmy.
Niewątpliwą atrakcją spotkania była możliwość zapoznania się z możliwościami sprzętu z serii Viva, która została po raz pierwszy zaprezentowana równo tydzień temu na międzynarodowych targach w Karlsruhe. Choć, jak poinformował Karol Cheda (inżynier sprzedaży dla woj. mazowieckiego i lubelskiego), urządzenia te wejdą na polski rynek najprawdopodobniej pod koniec tego roku, to goście Leica Tour mogli już teraz przetestować zalety geodezyjnego odbiornika satelitarnego GS15 oraz wyposażonego w klawiaturę QWERTY i aparat 2 MPx rejestratora CS15. W ramach prezentacji omówiono również możliwości przetłumaczonego już na język polski oprogramowania SmartWorx Viva w dwóch wersjach.
Poza najświeższymi produktami Leiki zaprezentowano również: tachimetr elektroniczny TM30, trzy tachimetry z serii FlexLine oraz skaner laserowy HDS. Omówiono ponadto ofertę firmy w zakresie monitoringu przemieszczeń na przykładzie dwóch wdrożeń w Polsce: kopalni węgla brunatnego w Bełchatowie oraz największego w Europie zbiornika poflotacyjnego „Żelazny Most” położonego obok Polkowic. Spotkanie urozmaicił m.in. konkurs, w którym nagrodą był dalmierz laserowy Disto. Jeśli prezentacje sprzętu i oprogramowania przekonały kogoś do jego zakupu, podczas „Leica Tour” można było poradzić się przedstawicielki jednej z firm leasingowych w kwestii jego formy.
Pracownicy Leica Geosystems zachęcali również do rejestracji w nowym serwisie społecznościowym dla klientów tej firmy. Portal „Leica My World” oferuje nie tylko dostęp do pomocy technicznej i porad ekspertów, lecz pozwala również na uczestnictwo w kursach internetowych i zapisywanie się na firmowe imprezy i pokazy. Podobne serwisy stają się powoli standardem wśród liczących się firm z branży geoinformacyjnej. Analogiczne portale uruchomili już m.in.: ERDAS, ESRI, Definiens czy Autodesk.
Choć pogoda za oknem nie rozpieszczała, uczestników nie brakowało. Łącznie impreza przyciągnęła kilkadziesiąt osób w różnym wieku. Kolejne przystanki na trasie „Leica Tour 2009” to: Gdańsk (5.X), Olsztyn (6.X), Augustów (7.X)oraz Lublinie (8.X).
JK
|