Polskie Radio we współpracy z serwisem Targeo.pl uruchomiło projekt „Kierowca Zaufania” mający na celu zbudowanie nowej jakości informacji drogowych udostępnianych kierowcom.
Dzięki wyposażeniu newsroomu Polskiego Radia w sprzęt i specjalistyczne oprogramowanie możliwe jest szybkie przetwarzanie spływających do studia informacji drogowych. Oprogramowanie pozwala na wprowadzanie danych, lokalizację, weryfikację i automatyczną publikację na stronach WWW oraz emisję na antenie wielu informacji drogowych spływających m.in. drogą telefoniczną.
Dziennikarze rozgłośni regionalnych korzystając z systemu, mogą w intuicyjny sposób weryfikować nadchodzące informacje, a następnie precyzyjnie lokalizować je na mapie systemu Targeo. Dodając do nich dźwięk, system tworzy bazę aktualnych komunikatów gotowych do wykorzystania na antenie i stronach internetowych.
– Projekt „Kierowca Zaufania” to w rzeczywistości kampania społeczna doskonale wpisująca się w misję Polskiego Radia. Chcemy promować postawę człowieka myślącego również o innych użytkownikach drogi. Doświadczenia z podobnych projektów w krajach zachodnich pokazują, że takie podejście ze strony kierowców znakomicie poprawia bezpieczeństwo na drogach – mówi Wojciech Konieczny, zastępca dyrektora w Dyrekcji Programowej Polskiego Radia, nadzorujący projekt z ramienia Zarządu PR.
Wkrótce komunikaty opracowane przez Targeo.pl i Radio Kierowców dostępne będą dla użytkowników telefonów komórkowych w aplikacjach mapowych Targeo.mobi i Drogowskaźnik oraz dla systemów nawigacyjnych (poprzez RDS-TMC).
Operatorem serwisu Targeo.pl jest spółka Indigo z Warszawy.
