Te produkty to m.in. Alteryx Designer i nowo uruchomiona oferta Location Intelligence na platformie Alteryx Analytics Cloud. Usługa ta umożliwia wszystkim użytkownikom udział w procesie analitycznym i decyzyjnym. Location Intelligence ułatwia wyciąganie wniosków dotyczących lokalizacji dzięki prostemu w użyciu interfejsowi opartemu na mapach i nieskomplikowanym zadaniom analitycznym.
Alteryx wykorzystuje dane lokalizacyjne TomTom i interfejsy API Map, aby dodać informacje przestrzenne do swoich narzędzi analitycznych. Zintegrowane dane TomTom rozszerzają analizę, dodając ponad 50 warstw danych kartograficznych, takich jak drogi, szlaki wodne, parki i inne. Dzieki temu użytkownicy Alteryx mogą stosować bardziej zaawansowane techniki analityczne, takie jak geokodowanie i analiza czasu jazdy, aby podejmować lepsze decyzje.
Dla przykładu, sprzedawca detaliczny może wykorzystać te dodatkowe dane w celu określenia optymalnej lokalizacji dla nowego sklepu spożywczego. Korzystając z danych o istniejących lokalizacjach sklepów i transakcjach klientów, analitycy mogą mapować informacje, aby zobaczyć, jak istniejące sklepy są rozmieszczone względem siebie i klientów docelowych. Ta analiza przestrzenna może potencjalnie ujawnić lukę w zasięgu geograficznym sprzedawcy detalicznego. Podobnie operator telekomunikacyjny może wykorzystać dane mapowe do określenia, które obszary są najlepiej przystosowane pod kątem optymalizacji sieci komórkowej.