wiadomościprenumeratareklamaksięgarniakontaktRODOpolityka prywatnościnewsletter
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2023-02-24| GIS, Teledetekcja, Sprzęt

Maxar prezentuje realistyczny model 3D świata nie tylko dla gier

SYNTH3D to zaprezentowany właśnie przez amerykańską firmę Maxar fotorealistyczny model 3D przygotowany z myślą o symulacjach, grach komputerowych, przemyśle rozrywkowym, wirtualnej rzeczywistości (VR), inteligentnych miastach czy metaverse.


Maxar prezentuje realistyczny model 3D świata nie tylko dla gier <br />
Wizualizacja Barcelony w bazie SYNTH3D
Wizualizacja Barcelony w bazie SYNTH3D

Opracowanie jest efektem współpracy Maxara z firmą blackshark.ai. Bazę zaprojektowano z naciskiem na estetykę wizualizacji 3D oraz wysoką wydajność prezentacji. Prezentuje ona zarówno budynki, jak i obiekty geograficzne dla dowolnego zakątka naszej planety.

SYNTH3D bazuje na warstwie Vivid, która zawiera pozbawione chmur wysokorozdzielcze zobrazowania satelitarne dla całego świata. Na potrzeby tego modelu opracowanie to przetworzono przy użyciu algorytmów sztucznej inteligencji, dzięki którym otrzymano model 3D dla 1,4 mld budynków. Jak zaznacza Maxar, choć ich wygląd w tej bazie może odbiegać od rzeczywistości, to wysokości i fasady budynków nawiązują do lokalnych wzorców, zapewniając bardzo fotorealistyczne wizualizacje. Pod tym względem SYNTH3D uzupełnia inną bazę Maxara, czyli Precision3D, gdzie – jak podpowiada nazwa – nacisk położono przede wszystkim na dokładność i wierność trójwymiarowego odwzorowania naszej planety.

– SYNTH3D stworzony na bazie warstwy Vivid firmy Maxar i opatentowanej technologii blackshark.ai zrewolucjonizuje sposób, w jaki różne branże budują środowiska VR i wchodzą w interakcje z nimi – powiedział Dan Nord, starszy wiceprezes Maxar i dyrektor generalny ds. Enterprise Earth Intelligence. – Ten cyfrowy bliźniak będzie przydatny np. dla programistów tworzących gry wideo nowej generacji, producentów pracujących nad nadchodzącymi filmami oraz dla firm tworzących środowiska symulacyjne. Możliwości wykorzystania tej bazy są ograniczone tylko wyobraźnią – podkreśla Nord.

JK


«« powrót

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Modelowanie Dębu Bartek
czy wiesz, że...
© 2005-2023 Geodeta Sp. z o.o.
created by BRTSOFT

O nas

  • Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp. Od 2005 roku na bieżąco dostarcza informacji z powyższych dziedzin i umożliwia ich komentowanie.

Zespół redakcyjny

  • Katarzyna Pakuła-Kwiecińska (redaktor naczelny)
  • Jerzy Królikowski (redaktor prowadzący Geoforum.pl)
  • Damian Czekaj (sekretarz redakcji)
  • Jerzy Przywara
  • Anna Wardziak
  • Bogdan Grzechnik

Kontakt

geoforum@geoforum.pl
prześlij newsa


Reklama
reklama@geoforum.pl

facebook twitter linkedIn Instagram RSS