Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
|2022-08-25| Geodezja, GIS, Teledetekcja, Sprzęt

Drony eBee z unijnym certyfikatem C2

Tydzień po tym jak DJI Mavic 3 jako pierwszy dron na świecie uzyskał unijny certyfikat dla bezzałogowców, do grona tego typu maszyn dołączyły płatowce szwajcarskiej firmy senseFly.


Drony eBee z unijnym certyfikatem C2

Spółka ta uzyskała certyfikat C2 dla swoich maszyn eBee X, eBee Geo oraz eBee Ag. Dwie pierwsze przeznaczone są do celów fotogrametrycznych, a ostatnia – jak podpowiada nazwa – do pozyskiwania danych na potrzeby rolnictwa.

Przypomnijmy, że certyfikaty dla dronów wprowadziły nowe unijne przepisy, które zaczną w pełni obowiązywać 1 stycznia 2024 roku na terenie całej Unii Europejskiej oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego (Norwegia, Islandia, Liechtenstein).

Jak wyjaśnia firma senseFly, uzyskanie certyfikatu C2 oraz umieszczenie na dronie stosownej etykiety zapewni operatorom płatowców eBee wymierne korzyści. Przede wszystkim w podkategorii A2 (część kategorii otwartej) dozwolone będzie latanie w odległości do 30 metrów od postronnych osób, i to bez konieczności zdobywania urzędowych pozwoleń. Dla porównania bez tego certyfikatu ten dopuszczalny dystans wzrasta do 150 metrów i dotyczy również terenów zabudowanych. Maksymalny dopuszczalny pułap z C2 dla lotów w zasięgu wzroku wynosi z kolei 120 metrów.

– W porównaniu z wagą i profilami bezpieczeństwa innych konkurencyjnych dronów na razie tylko eBee może wykonywać operacje w pobliżu osób z etykietą C2. Stanowi to ogromną różnicę rynkową dla naszych klientów w Europie, którzy będą mogli działać na obszarach zamieszkałych bez formalnego zezwolenia – podkreśla Barrett Mooney, prezes firmy AgEagle, która niedawno przejęła senseFly.

Drony eBee z etykietą C2 mają wejść do sprzedaży już we wrześniu br. Osoby, które zakupiły te maszyny wcześniej, będą mogły na własne życzenie uzyskać stosowną etykietę od producenta.

JK


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Wielodrożność a Galileo
play thumbnail
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
[email]
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS

RODO
polityka prywatności
mapa strony
kontakt
reklama