Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2021-04-26| GIS, Przetargi

Warszawa zamawia kolejne mobilne systemy do kontroli parkowania

Stołeczny Zarząd Dróg Miejskich rozpisał przetarg na dostawę kolejnych aut do e-kontroli płatnego parkowania, które wyposażone będą w skanery laserowe, precyzyjne odbiorniki GNSS oraz cyfrowe kamery.


Warszawa zamawia kolejne mobilne systemy do kontroli parkowania <br />
fot. ZDM
fot. ZDM

Obecnie warszawskie ulice patrolują trzy tego typu systemy. Po dostarczeniu kolejnych będzie ich 7, a po skorzystaniu z prawa opcji – nawet 9.

Jak wyjaśnia stołeczny ratusz, charakterystyczne białe auta z sensorami na dachu w zeszłym roku pozwoliły na znaczne uszczelnienie strefy płatnego parkowania. Dzięki temu dużo trudniej być w Warszawie piratem parkingowym, a uczciwym kierowcom łatwiej znaleźć miejsce parkingowe.

Codziennie po Warszawie jeżdżą trzy auta elektryczne z nietypową konstrukcją na dachu. To urządzenia, które skanują tablice rejestracyjne aut zaparkowanych w SPPN i wyłapują tych, którzy nie zapłacili za parkowanie. System jest prosty, szybki i jednoznacznie dokumentuje przewinienie. Sfotografowany, jeśli ma wątpliwości, może sprawdzić dokumentację zdjęciową swojego parkowania na stronie internetowej ZDM.

– Smart city w wersji parkingowej niesie wymierne korzyści. Każde takie auto wykonuje pracę porównywalną do pracy dziesięciu dwuosobowych pieszych patroli. Pierwsze dwa ruszyły na ulice w styczniu zeszłego roku, kolejne dołączyło do nich od września. Tylko te trzy pojazdy przyczyniły się w zeszłym roku do wystawienia 165 tys. kar za nieuczciwe parkowanie, czyli ponad połowy wszystkich. Skontrolowały w tym czasie 1,3 mln aut – mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Po zakupach związanych z obecnym przetargiem flota do e-kontroli może się rozrosnąć nawet do 9 aut. To ważne, bo sama strefa się powiększa. Niedawno warszawscy radni przegłosowali rozszerzenie SPPN o dwie kolejne dzielnice – Żoliborz i Ochotę. Od 6 września strefa, która dziś liczy niecałe 38 tys. miejsc parkingowych, powiększy się o ponad 14 tys. nowych.

Przetarg w podstawowej wersji dotyczy czterech samochodów elektrycznych oraz czterech systemów, które zostaną zamontowane na dachu. Systemy e-kontroli nie będą różnić się parametrami od tych, z których miasto korzysta obecnie.

ZDM podkreśla, że warszawski system e-kontroli, wykonany przez stołeczną firmę Smart Factor, to rozwiązanie niezwykle nowatorskie. Żaden europejski system nie potrafi bowiem określić położenia kontrolowanego pojazdu z taką dokładnością. Inne polskie miasta, zachęcone warszawskim przykładem, chcą wprowadzać analogiczne rozwiązania u siebie. Takie auta mają się pojawić m.in. w Trójmieście.

Źródło: Urząd m.st. Warszawy, JK


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Apeks skanuje w Trójmieście
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS