Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
|2021-04-26| GIS, Przetargi

Warszawa zamawia kolejne mobilne systemy do kontroli parkowania

Stołeczny Zarząd Dróg Miejskich rozpisał przetarg na dostawę kolejnych aut do e-kontroli płatnego parkowania, które wyposażone będą w skanery laserowe, precyzyjne odbiorniki GNSS oraz cyfrowe kamery.


Warszawa zamawia kolejne mobilne systemy do kontroli parkowania <br />
fot. ZDM
fot. ZDM

Obecnie warszawskie ulice patrolują trzy tego typu systemy. Po dostarczeniu kolejnych będzie ich 7, a po skorzystaniu z prawa opcji – nawet 9.

Jak wyjaśnia stołeczny ratusz, charakterystyczne białe auta z sensorami na dachu w zeszłym roku pozwoliły na znaczne uszczelnienie strefy płatnego parkowania. Dzięki temu dużo trudniej być w Warszawie piratem parkingowym, a uczciwym kierowcom łatwiej znaleźć miejsce parkingowe.

Codziennie po Warszawie jeżdżą trzy auta elektryczne z nietypową konstrukcją na dachu. To urządzenia, które skanują tablice rejestracyjne aut zaparkowanych w SPPN i wyłapują tych, którzy nie zapłacili za parkowanie. System jest prosty, szybki i jednoznacznie dokumentuje przewinienie. Sfotografowany, jeśli ma wątpliwości, może sprawdzić dokumentację zdjęciową swojego parkowania na stronie internetowej ZDM.

– Smart city w wersji parkingowej niesie wymierne korzyści. Każde takie auto wykonuje pracę porównywalną do pracy dziesięciu dwuosobowych pieszych patroli. Pierwsze dwa ruszyły na ulice w styczniu zeszłego roku, kolejne dołączyło do nich od września. Tylko te trzy pojazdy przyczyniły się w zeszłym roku do wystawienia 165 tys. kar za nieuczciwe parkowanie, czyli ponad połowy wszystkich. Skontrolowały w tym czasie 1,3 mln aut – mówi Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Po zakupach związanych z obecnym przetargiem flota do e-kontroli może się rozrosnąć nawet do 9 aut. To ważne, bo sama strefa się powiększa. Niedawno warszawscy radni przegłosowali rozszerzenie SPPN o dwie kolejne dzielnice – Żoliborz i Ochotę. Od 6 września strefa, która dziś liczy niecałe 38 tys. miejsc parkingowych, powiększy się o ponad 14 tys. nowych.

Przetarg w podstawowej wersji dotyczy czterech samochodów elektrycznych oraz czterech systemów, które zostaną zamontowane na dachu. Systemy e-kontroli nie będą różnić się parametrami od tych, z których miasto korzysta obecnie.

ZDM podkreśla, że warszawski system e-kontroli, wykonany przez stołeczną firmę Smart Factor, to rozwiązanie niezwykle nowatorskie. Żaden europejski system nie potrafi bowiem określić położenia kontrolowanego pojazdu z taką dokładnością. Inne polskie miasta, zachęcone warszawskim przykładem, chcą wprowadzać analogiczne rozwiązania u siebie. Takie auta mają się pojawić m.in. w Trójmieście.

Źródło: Urząd m.st. Warszawy, JK


«« powrót

Udostępnij:
udostępnij na Facebook
   

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.



zobacz też:

|2021-04-22| Trzech chętnych do mobilnego skanowania płockich ulic

Urząd Miasta Płocka otworzył oferty w przetargu na mobilne skanowanie laserowe ulic oraz ...

|2021-01-08| Sukces mobilnego systemu do kontroli parkowania

Wyposażone w nowoczesne technologie pomiarowe mobilne systemy do kontroli płatnego parkowania okazały ...

|2020-04-27| Fuzja sensorów i zawodów, czyli inteligentne e-kontrole parkowania

Od 7 stycznia funkcjonuje w Warszawie system elektronicznej kontroli parkowania. ...


wiadomości

    poprzedni miesiąc następny miesiąc
ponwtśroczwpiąsobnie
12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728
strzałka w dółnadchodzące wydarzenia
2025-02-19 | ON-LINE | Wycena nieruchomości niezurbanizowanych: rolnych, leśnych i wodnych - teoria i praktyka
Seminarium naukowe poświęcone jest omówieniu kluczowych zagadnień związanych z gospodarką i wyceną ...
więcej
2025-02-20 | WROCŁAW | Seminarium naukowe IGiG
IGiG zaprasza na seminarium naukowe, które odbędzie się dnia 20.02.2025 r. (czwartek) o godzinie ...
więcej
2025-03-06 | WARSZAWA | Aktualne wyzwania i zasady realizacji scaleń gruntów z uwzględnieniem zarządzania zasobami wodnymi
Zgłoszenia należy nadsyłać do 4 marca 2025 r. przez formularz na stronie wydarzenia.
więcej
2025-03-21 | KRAKÓW | Konferencja Naukowo-Techniczna: Historyczne znaki graniczne i geodezyjne - zabytki techniki?
Konferencja odbędzie się w dniach 21-22 marca 2025 r. w Centrum Wystawowo-Konferencyjnym Zamku ...
więcej
2025-04-03 | OSTRÓW WIELKOPOLSKI | 25 KALISKA KONFERENCJA NAUKOWO-TECHNICZNA
Tegoroczna konferencja „25 Kaliska Konferencja Katastralna – od analogu przez ...
więcej
2025-04-25 | POZNAŃ | Geograficzne aspekty badań nad krajobrazem, turystyką i rekreacją oraz planowaniem przestrzennym
Konferencja naukowa pt. Geograficzne aspekty badań nad krajobrazem, turystyką, rekreacją oraz ...
więcej
strzałka w dół zobacz pozostałe
Apeks skanuje w Trójmieście
play thumbnail
czy wiesz, że...
strzałka w dół Czy wiesz, że
na jeden obrót wokół własnej osi Wenus potrzebuje aż 243 dni?
następny
strzałka w dółGeoludzie
Irmina Laudyn (1929-2022)

Irmina Laudyn (1929-2022)
W roku 1952 uzyskała na Wydziale Geodezji i Kartografii Politechniki Warszawskiej stopień inżyniera, w roku 1954 – stopień magistra inżyniera, a w roku 1965 doktora nauk technicznych. Pracowała w Zakładzie Geodezyjnych Pomiarów Szczegółowych ...
więcej

strzałka w dółGeodaty
1958
Polskie Zakłady Optyczne w Warszawie, jedyna polska firma produkująca po II wojnie światowej instrumenty geodezyjne, wytwarza 5 rodzajów niwelatorów i kierownice topograficzne.
następny

© 2023 - 2025 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji: geoforum@geoforum.pl

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
geoforum@geoforum.pl
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS

RODO
polityka prywatności
mapa strony
kontakt
reklama