Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2020-07-03| GNSS

Bosch pomoże nawigować mimo utraty sygnału GPS

Technologia już od dawna pozwala wyznaczać pozycję mimo utraty widoczności satelitów nawigacyjnych. Problem w tym, że rozwiązania te były dotychczas zbyt drogie, by były dostępne dla przeciętnego kierowcy. Sytuację ma zmienić nowy sensor inercyjny SMI230 produkowany przez niemiecką firmę Bosch.


Bosch pomoże nawigować mimo utraty sygnału GPS
Bosch pomoże nawigować mimo utraty sygnału GPS

SMI230 jest poÅ‚Ä…czeniem dwóch bazujÄ…cych na półprzewodnikach sensorów MEMS (mikroukÅ‚ad elektromechaniczny – Micro-electro-mechanical systems). WzdÅ‚uż trzech osi mierzÄ… one zarówno przyspieszenie, jak i orientacjÄ™. Jak zapewnia producent, ich kombinacja pozwala wyjÄ…tkowo szybko i precyzyjnie wykrywać ruch pojazdu, do tego urzÄ…dzenie ma niewielkie wymiary i ma być dostÄ™pne w przystÄ™pnej cenie.

Podstawowym zastosowaniem SMI230 jest uzupeÅ‚nianie samochodowej nawigacji satelitarnej w momencie utraty sygnaÅ‚u – np. po wjechaniu do tunelu czy poÅ›ród wysokiej i gÄ™stej zabudowy. Sensor zapewnia wówczas ciÄ…gÅ‚ość wyznaczania pozycji. W ocenie firmy Bosch wskazania tego urzÄ…dzenia mogÄ… być przydatne nie tylko w nawigacji, ale także w monitorowaniu floty czy w systemach e-myta.

Ale SMI230 może mieć też bardziej nietypowe zastosowania – np. automatyczne powiadamianie sÅ‚użb ratunkowych o wypadku samochodowym. Takie powiadomienie może być wysÅ‚ane po wykryciu przez sensor gwaÅ‚townej zmiany orientacji pojazdu. W ocenie Boscha rozwiÄ…zane może być to wartoÅ›ciowe uzupeÅ‚nienie europejskiego systemu eCall.

– Półprzewodniki sÄ… kluczem do współczesnej mobilnoÅ›ci i dziÅ› trudno wyobrazić sobie samochody bez nich – podkreÅ›la Jens Fabrowsky z dziaÅ‚u elektroniki samochodowej w firmie Bosch. – Bosch posiada bezkonkurencyjnÄ… na caÅ‚ym Å›wiecie wiedzÄ™ w zakresie opracowywania i produkcji półprzewodników do zastosowaÅ„ motoryzacyjnych. Pomaga nam to zarówno rozwijać nowe funkcje, jak i stale ulepszać nasze ukÅ‚ady scalone – dodaje.

Produkcja SMI230 jest w toku i pierwszy użytkownicy aut otrzymują już ten sensor jako standardowe wyposażenie.

JK


«« powrót

UdostÄ™pnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

Å‚adowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Uber "naprawia" GPS w miastach
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy zwiÄ…zane z geodezjÄ…, kartografiÄ…, katastrem, GIS-em, fotogrametriÄ… i teledetekcjÄ…, nawigacjÄ… satelitarnÄ… itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzÄ…cy:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS