Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
2017-06-12 | Mapy

Samochodowe radary będą kartować drogi

Niemiecki Bosch wspólnie z holenderskim TomTomem opracowali innowacyjną warstwę danych o infrastrukturze drogowej bazująca na radarowych sygnałach z samochodów.


Ilustracja: Samochodowe radary będą kartować drogi

Wprawdzie spółki te nie są pierwszymi, które chcą wykorzystać zwykłe auta oraz technologię przetwarzania w chmurze do kartowania dróg (z podobną koncepcja wyszła m.in. Toyota czy Here), ale jako pierwsze chcą użyć do tego przede wszystkim danych z radarów, a nie tylko z kamer wideo. Jakie daje to korzyści? Po pierwsze, informacje mogą być z powodzeniem gromadzone również w nocy oraz przy kiepskiej widoczności. Po drugie, są one znacznie „lżejsze”. Jak zapewniają obie spółki, przesyłane do chmury obliczeniowej dane z 1 kilometra drogi zajmują tylko 5 kilobajtów. Po trzecie, zasięg radarów samochodowych produkowanych przez Boscha wynosi 250 metrów, podczas gdy efektywny zasięg detekcji za pomocą kamer wideo to 150 m.

Do czego będzie służyć ta radarowa warstwa? TomTom i Bosch tworzą ją z myślą o autonomicznych pojazdach. Według koncepcji obu spółek dane te pozwolą zwiększyć dokładność lokalizacji tego typu pojazdów do pojedynczych centymetrów. – Warstwa ta będzie krokiem milowym w rozwoju autonomicznych pojazdów – zapewnia dr Dirk Hoheisel z zarządu Boscha.

Jak czytamy w komunikacie prasowym spółki, największym wyzwaniem we wspólnym przedsięwzięciu Boscha i TomToma było dostosowanie radarów do tego typu zastosowań. Obecnie sensory te wykorzystywane są w systemach wspomagania kierowcy, np. do automatycznego hamowania przed przeszkodą czy do kontrolowania pracy tempomatu. Krótko mówiąc, koncentrują się przede wszystkim na obiektach ruchomych, tymczasem w nowym zastosowaniu maja również mierzyć te statyczne. Warunek ten będzie spełniać nowa generacja radarów, nad którymi właśnie pracuje Bosch. Firma liczy, że już za kilka lat po światowych drogach będzie się poruszać nawet milion pojazdów wyposażonych w taki sensor, co pozwoli na skuteczną aktualizację radarowej warstwy.

Źródło: Bosch, JK


«« powrót

Udostępnij:
udostępnij na Facebook
   

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.



zobacz też:

Here zapewni dane drogowe w czasie rzeczywistym

Przed zbliżającym się paryskim Motor Show firma Here zaprezentowała nową usługę, która będzie...

Bosch nawiguje po mapach w 3D

Firma Bosch udostępniła nowe samochodowe oprogramowanie nawigacyjne, które wyróżnia m.in. silnik map 3D.

Toyota szykuje mobilny system kartowania nowej generacji

Czy dokładne i szczegółowe kartowanie ulic na potrzeby automatycznie sterowanych pojazdów...


wiadomości

NaviGate Sp. z o.o.
Kraków

NaviGate – Oddział Warszawa ul. Gościnna 7, 05-082 Blizne Łaszczyńskiego k. Warszawy, tel. 22 270-15-54 ODBIORNIKI GNSS RTK, TACHIMETRY ELEKTRONICZNE I ZROBOTYZOWANE, BEZZAŁOGOWE STATKI POWIETRZNE (DRONY), SENSORY Sklep Serwis...

GEOPRYZMAT
RASZYN

Serwis gwarancyjny i pogwarancyjny instrumentów firmy Pentax, Kolida i innych.
    poprzedni miesiąc następny miesiąc
ponwtśroczwpiąsobnie
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
strzałka w dółnadchodzące wydarzenia
2025-05-07 | KRAKÓW
Space Connect Meetup Kraków 2025. Technologie kosmiczne w służbie innowacji
Space Connect Meetup to cykliczne wydarzenie łączące sektor kosmiczny z pozostałymi branżami. W...
więcej
2025-05-12 | WARSZAWA oraz ONLINE
Automatyczne generowanie map z BDOT10k; w porównaniu do generowania z OpenStreetMap
„Automatyczne generowanie map z BDOT10k; w porównaniu do generowania z OpenStreetMap”...
więcej
2025-05-14 | JANÓW LUBELSKI
VIII Konferencja Naukowo-Techniczna pn. "Kierunki rozwoju i innowacje w geodezji i kartografii"
Tematyka konferencji: • nowoczesne techniki i technologie pomiarowe, • wykorzystanie...
więcej
2025-05-14 | DĘBLIN
NC2025 - Rola nawigacji w transporcie lotniczym, morskim i lądowym
Celem konferencji będzie wymiana doświadczeń, prezentacja wyników badań własnych oraz najnowszych...
więcej
2025-05-19 | POZNAŃ
Człowiek w przestrzeni: działalność, efekty i perspektywy
Konferencja ma na celu rozpowszechnienie i popularyzację studenckich osiągnięć z zakresu geografii...
więcej
2025-05-21 | WARSZAWA
Geodezja inżynieryjna w procesie realizacji inwestycji budowlanej
Zakład Geodezji Inżynieryjnej i Systemów Pomiarowych Politechniki Warszawskiej zaprasza na...
więcej
strzałka w dół zobacz pozostałe
Sztuczna inteligencja kartuje drogi
play thumbnail
czy wiesz, że...
strzałka w dół Czy wiesz, że
kanadyjską firmę FARO Technologies założyli w 1981 r. Simon Raab i Greg Fraser? Nazywała się wtedy Res-Tech.
następny
strzałka w dółGeoludzie
Kazimierz Trafas (1939-2004)

Kazimierz  Trafas  (1939-2004)
Urodził się 5 lutego 1939 roku we Lwowie. W 1956 roku rozpoczął studia na Wydziale Geodezji Górniczej AGH, a następnie kontynuował je na Wydziale Biologii i Nauk o Ziemi Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie i w Instytucie Geografii Uniwersytetu...
więcej

strzałka w dółGeodaty
1923

1923
We Lwowie ukazuje się pierwszy zeszyt Polskiego Przeglądu Kartograficznego, pod redakcją Eugeniusza Romera; jedyne w owym czasie w Europie czasopismo naukowe poświęcone wyłącznie sprawom kartografii. Edycja przedwojenna wychodziła do 1934 r.
następny

© 2023 - 2025 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji: geoforum@geoforum.pl

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
geoforum@geoforum.pl
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS

RODO
polityka prywatności
mapa strony
kontakt
reklama

v2