Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2017-06-12| Mapy

Samochodowe radary będą kartować drogi

Niemiecki Bosch wspólnie z holenderskim TomTomem opracowali innowacyjną warstwę danych o infrastrukturze drogowej bazująca na radarowych sygnałach z samochodów.


Samochodowe radary będą kartować drogi

Wprawdzie spółki te nie są pierwszymi, które chcą wykorzystać zwykłe auta oraz technologię przetwarzania w chmurze do kartowania dróg (z podobną koncepcja wyszła m.in. Toyota czy Here), ale jako pierwsze chcą użyć do tego przede wszystkim danych z radarów, a nie tylko z kamer wideo. Jakie daje to korzyści? Po pierwsze, informacje mogą być z powodzeniem gromadzone również w nocy oraz przy kiepskiej widoczności. Po drugie, są one znacznie „lżejsze”. Jak zapewniają obie spółki, przesyłane do chmury obliczeniowej dane z 1 kilometra drogi zajmują tylko 5 kilobajtów. Po trzecie, zasięg radarów samochodowych produkowanych przez Boscha wynosi 250 metrów, podczas gdy efektywny zasięg detekcji za pomocą kamer wideo to 150 m.

Do czego będzie służyć ta radarowa warstwa? TomTom i Bosch tworzą ją z myślą o autonomicznych pojazdach. Według koncepcji obu spółek dane te pozwolą zwiększyć dokładność lokalizacji tego typu pojazdów do pojedynczych centymetrów. – Warstwa ta będzie krokiem milowym w rozwoju autonomicznych pojazdów – zapewnia dr Dirk Hoheisel z zarządu Boscha.

Jak czytamy w komunikacie prasowym spółki, największym wyzwaniem we wspólnym przedsięwzięciu Boscha i TomToma było dostosowanie radarów do tego typu zastosowań. Obecnie sensory te wykorzystywane są w systemach wspomagania kierowcy, np. do automatycznego hamowania przed przeszkodą czy do kontrolowania pracy tempomatu. Krótko mówiąc, koncentrują się przede wszystkim na obiektach ruchomych, tymczasem w nowym zastosowaniu maja również mierzyć te statyczne. Warunek ten będzie spełniać nowa generacja radarów, nad którymi właśnie pracuje Bosch. Firma liczy, że już za kilka lat po światowych drogach będzie się poruszać nawet milion pojazdów wyposażonych w taki sensor, co pozwoli na skuteczną aktualizację radarowej warstwy.

Źródło: Bosch, JK


«« powrót

Udostępnij:    

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Skanery laserowe pomagają kręcić "Grę o tron"
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS