Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2015-12-24| GIS, Mapy, Teledetekcja

Toyota szykuje mobilny system kartowania nowej generacji

Czy dokładne i szczegółowe kartowanie ulic na potrzeby automatycznie sterowanych pojazdów musi być drogie i mało efektywne? Podczas zbliżających się targów elektroniki użytkowej CES (Las Vegas, 6-9 stycznia) Toyota chce obalić ten mit.


Toyota szykuje mobilny system kartowania nowej generacji

W trakcie imprezy japoński producent samochodów chce zaprezentować swój innowacyjny system kartowania ulic, który ma przyspieszyć prace nad autonomicznymi samochodami. By ta obiecująca technologia stała się codziennością, niezbędne są dokładne, szczegółowe i aktualne dane dotyczące infrastruktury drogowej – ulic, pasów drogowych, krawężników czy ograniczeń w ruchu. Dotychczas zbierano je przede wszystkim za pomocą specjalnych pojazdów wyposażonych w skanery laserowe i precyzyjne urządzenia do wyznaczania pozycji. Wadą map, które powstają w tej technologii, jest przede wszystkim ich kiepska aktualność oraz wysoki koszt opracowania.

Toyota chce radykalnie zmienić to podejście. W tym celu japoński koncern planuje wykorzystać po prostu dane z kamer oraz odbiorników GPS, które będą instalowane w samochodach tej marki. Tuż po ich zebraniu będą one transmitowane do chmury obliczeniowej Toyoty, gdzie na ich podstawie zostaną automatycznie pozyskane informacje o infrastrukturze drogowej.

Inżynierowie z Toyoty zwracają uwagę, że główną zaletą takiego systemu są relatywnie niskie koszty jego wdrażania, łatwość rozbudowy oraz możliwość pozyskiwania danych w czasie rzeczywistym. Przyznają jednocześnie, że istotnym wyzwaniem, jaki powstał podczas prac nad wynalazkiem, okazała się dokładność danych, znacznie niższa niż w przypadku mobilnych systemów skanowania. Rozwiązaniem tego problemu mają być specjalne algorytmy dopasowywania obrazów oraz estymacji trajektorii samochodu. Jak zapewnia Toyota, dzięki nim można osiągnąć dokładność sięgającą nawet 5 cm.

System ten ma być montowany w autonomicznych pojazdach Toyoty, których seryjna produkcja powinna ruszyć w okolicach roku 2020. Początkowo obejmie tylko autostrady, ale z biegiem czasu zacznie pracować również na pozostałych drogach.

JK


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Pomiary geodezyjne uskoku San Andreas
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS