|2016-09-29|
GIS, Mapy
Here zapewni dane drogowe w czasie rzeczywistym
Przed zbliżającym się paryskim Motor Show firma Here zaprezentowała nową usługę, która będzie dostarczać w czasie rzeczywistym różnorodnych danych o aktualnej sytuacji na drogach.
Na początku serwis ma bazować na danych dostarczanych przez samochody marki Audi, BMW oraz Mercedes-Benz (w zeszłym roku firmy te wykupiły firmę Here). Generalnie jednak rozwiązanie to jest otwarte również na producentów innych aut.
Here Open Location Platform będzie dostarczać informacji m.in. o: • pozycji samochodu oraz jego prędkości i kierunku jazdy, • ostrym hamowaniu, • robotach drogowych oraz zamknięciach dróg lub pojedynczych pasów związanych z wypadkami (na podstawie danych z przedniej kamery samochodu), • użyciu świateł awaryjnych, • niebezpiecznej pogodzie (na podstawie intensywnego użycia wycieraczek, sensorów deszczu, wpadania w poślizg czy użycia świateł), • stałych i tymczasowych znaków drogowych, np. o ograniczeniu prędkości (na podstawie danych z przedniej kamery).
Wszystkie te dane będą przechodziły trzyetapowy proces przetwarzania, po którym trafią od jednej z czterech usług: 1) Here Real-Time Traffic – dane o natężeniu ruchu drogowego. W porównaniu do już istniejących usług tego typu serwis Here ma wyróżniać lepsza aktualność danych oraz ich dokładność geograficzna. Ponadto mają one być dostępne również dla dróg niższych klas. 2) Here Hazard Warnings – w czasie prawie rzeczywistym będzie dostarczać informacji o takich potencjalnych zagrożeniach na drodze, jak: ekstremalne warunki pogodowe, śliska nawierzchnia, zła widoczność czy wypadki drogowe. 3) Here Road Signs – serwis zapewni dane o stałych lub tymczasowych znakach drogowych, w szczególności informujących o ograniczeniach prędkości. Samochodowe systemy ADAS będą mogły je wykorzystać do automatycznego zwolnienia. 4) Here On-Street Parking – dzięki tej usłudze kierowca dowie się, na jakich ulicach parkowanie jest dozwolone oraz czy znajduje się w strefie płatnego parkowania. Serwis generuje również prognozy dostępności miejsc parkingowych. Bazuje on nie tylko na danych z samochodów, ale również z miejskich systemów informatycznych.
Co istotne, wszystkie te cztery usługi będą dostępne dla wszystkich producentów aut, urzędów miast, zarządów dróg czy deweloperów aplikacji, którzy wykupią odpowiednią licencję. Firma zapewnia, że dane gromadzone przez Open Location Platform będą poddawane anonimizjacji.
– W firmie Here wierzymy, że współpraca branży samochodowej jest kluczowa, by uporać się z największymi wyzwaniami związanymi z poruszaniem się po drogach. Dziś obserwujemy, jak firmy motoryzacyjne i technologiczne łączą siły, by wspólnie opracować usługi, które poprawią jakość jazdy dla miliardów kierowców. To także milowy krok dla naszej Open Location Platform, która jest gotowa, by stać się centralnym elementem „systemu nerwowego” dla samochodów autonomicznych, inteligentnych miast oraz inteligentnych systemów transportowych.
Usługi Open Location Platform mają być komercyjnie dostępne od połowy 2017 roku.
Źródło: HERE
|