Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2017-04-25| Geodezja, GIS, Teledetekcja, Sprzęt

Velodyne prezentuje przełomowy LiDAR

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami amerykańska firma Velodyne zaprezentowała półprzewodnikowy skaner laserowy (solid-state LiDAR). Urządzenie wyróżnia wyjątkowo niska cena oraz niewielkie wymiary.


Velodyne prezentuje przełomowy LiDAR

Skaner Velarray powstał z myślą o branży motoryzacyjnej. W ocenie producenta urządzenie to powinno się świetnie sprawdzić w samochodach autonomicznych oraz pojazdach wyposażonych w system wspomagania kierowcy (ADAS). Ich projektanci już od dłuższego czasu zgłaszali zapotrzebowanie na urządzenia do pomiaru otoczenia auta, które z jednej strony szybko pozyskiwałyby szczegółowe dane, a z drugiej – byłyby niewielkie i tanie. Z zainteresowaniem patrzyli m.in. na skanery laserowe, ale dotychczas instrumenty te były zbyt duże i drogie. Premiera skanera Velarray zmienia jednak ten stan rzeczy.

Zaprezentowany właśnie przez Velodyne skaner mieści się w obudowie o wymiarach zaledwie 125 x 50 x 55 mm, mierzy na dystansie do 200 metrów, a jego pole widzenia to 120 x 35 stopni. W masowej produkcji, która ma ruszyć w przyszłym roku, instrument powinien kosztować raptem kilkaset dolarów.

Ten przełom w projektowaniu skanerów możliwy jest dzięki wykorzystaniu obwodów scalonych bazujących na azotku galu (GaN), zaprojektowanych przez firmę Efficient Power Conversion (EPC). – Technologia GaN pozwoli na poprawę osiągów skanerów laserowych, przede wszystkim zwiększy rozdzielczość pozyskiwanych danych, a przy okazji pozwoli obniżyć koszty budowy rozwiązań wykorzystujących LiDAR-y – wyjaśnia prezes i współzałożyciel EPC dr Alex Lidow.

– Nasze skanery bezdyskusyjnie stanowią standard w zakresie pomiarów 3D dla urządzeń autonomicznych. Velarray wprowadza na tym rynku nowe reguły gry, pozwalając budować skanery w różnorodnych formach, które z jednej strony spełniają wymagania estetyczne producenta samochodów, a z drugiej strony zapewniają odpowiedni poziom bezpieczeństwa – wyjaśnia Anand Gopalan, prezes ds. technicznych w firmie Velodyne.

JK


«« powrót

Udostępnij:    

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Ewolucja OSM od 2006 do 2018 roku
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS