Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
|2016-01-07| GIS, Mapy, Teledetekcja, Firma

Here HD Live Map odpowiedzią na automatyzację aut

Podczas targów elektroniki użytkowej CES w Las Vegas firma Here zaprezentowała nową generację cyfrowych map samochodowych ochrzczoną HD Live Map. Producent zachwala je jako źródło wiarygodnych danych o centymetrowej dokładności dostarczanych w czasie prawie rzeczywistym.


Here HD Live Map odpowiedzią na automatyzację aut

Produkt ma być odpowiedzią na coraz większy stopień automatyzacji samochodów. Na razie ma przede wszystkim wspomagać systemy zaawansowanego wspierania kierowcy (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems), które np. pomagają utrzymać odpowiednią prędkość, sterują oświetleniem czy ostrzegają przed zagrożeniami na drodze. W dalszej perspektywie nowe mapy Here mają być przeznaczone dla pojazdów autonomicznych.

Jak wyjaśniają inżynierowie z Here, choć samochody wyposażane są w coraz lepsze sensory otoczenia (kamery, radary itp.), to za każdym razem rozpoznają one drogę niejako po raz pierwszy, a do tego mają ograniczony zasięg działania. Odpowiedzią na te mankamenty ma być mapy HD Live Map.

Produkt jest „samonaprawiającą się” bazą korzystającą z wielu trybów gromadzenia i przetwarzania danych. Bazuje na informacjach pochodzących ze statycznych map, sieci sensorów instalowanych przy drogach czy pojedynczych samochodów używających HD Live Map. Dzięki temu mapy wykorzystywane przez pojazd mogą być aktualizowane w czasie prawie rzeczywistym.

Na przykład jeśli sensor zamontowany w pojeździe wykryje znak ograniczenia prędkości niezgodny z mapą, ta zostanie automatycznie zaktualizowana, tak by już po chwili z nowej informacji mogły korzystać inne auta. Taka funkcja przyda się np. w samochodach oferujących adaptacyjny układ kontroli prędkości. Inny przykład: jeśli pojazd wykryje zamknięty pas jezdni, inne samochody, które zbliżają się do tego odcinka, będą mogły przygotować się do zmiany pasa, a w razie dużego natężenia ruchu – do pojechania objazdem.

Projektując HD Live Map, specjaliści z Here zadbali również o efektywność transmisji danych. W nowej usłudze są one przekazywane nie jako kompletny zestaw map, ale w postaci kafli, czyli niewielkich wycinków mapy, które są w danej chwili potrzebne samochodowi. Jak podkreśla firma, HD Live Map to pierwsza na świecie usługa działająca w chmurze, zasilająca systemy ADAS w kafelkowe dane drogowe aktualizowane na bieżąco.

Mapy HD Live Map w pierwszej kolejności mają być dostępne dla Stanów Zjednoczonych oraz Europy Zachodniej.

Źródło: Here, JK


«« powrót

Udostępnij:
udostępnij na Facebook
   

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.



zobacz też:

|2015-12-24| Toyota szykuje mobilny system kartowania nowej generacji

Czy dokładne i szczegółowe kartowanie ulic na potrzeby automatycznie sterowanych pojazdów ...

|2015-12-21| TomTom wdraża innowacyjną platformę mapową

Czas od zgłoszenia poprawki do jej uwzględnienia na mapie u wszystkich użytkowników nawigacji ...

|2015-12-08| HERE już oficjalnie poza Nokią

HERE był dotychczas działem kartograficznym fińskiej korporacji Nokia. Dziś oficjalnie przechodzi pod skrzydła firm ...

|2015-07-30| TomTom i Bosch przygotują dokładne mapy dla autonomicznych pojazdów

Holenderska firma TomTom i niemiecka Bosch nawiązały współpracę w zakresie ...


wiadomości

    poprzedni miesiąc następny miesiąc
ponwtśroczwpiąsobnie
12
3456789
10111213141516
17181920212223
2425262728
strzałka w dółnadchodzące wydarzenia
2025-02-20 | WROCŁAW | Seminarium naukowe IGiG
IGiG zaprasza na seminarium naukowe, które odbędzie się dnia 20.02.2025 r. (czwartek) o godzinie ...
więcej
2025-03-06 | WARSZAWA | Aktualne wyzwania i zasady realizacji scaleń gruntów z uwzględnieniem zarządzania zasobami wodnymi
Zgłoszenia należy nadsyłać do 4 marca 2025 r. przez formularz na stronie wydarzenia.
więcej
2025-03-07 | KOSZALIN | Uroczyste przekazanie do zasobu archiwów państwowych osmienastowiecznej mapy Pomorza i Meklemburgii
7 marca o godzinie 17.00 w Archigalerii na terenie Archiwum Państwowego w Koszalinie (ul. Marii ...
więcej
2025-03-21 | KRAKÓW | Konferencja Naukowo-Techniczna: Historyczne znaki graniczne i geodezyjne - zabytki techniki?
Konferencja odbędzie się w dniach 21-22 marca 2025 r. w Centrum Wystawowo-Konferencyjnym Zamku ...
więcej
2025-04-03 | OSTRÓW WIELKOPOLSKI | 25 KALISKA KONFERENCJA NAUKOWO-TECHNICZNA
Tegoroczna konferencja „25 Kaliska Konferencja Katastralna – od analogu przez ...
więcej
2025-04-25 | POZNAŃ | Geograficzne aspekty badań nad krajobrazem, turystyką i rekreacją oraz planowaniem przestrzennym
Konferencja naukowa pt. Geograficzne aspekty badań nad krajobrazem, turystyką, rekreacją oraz ...
więcej
strzałka w dół zobacz pozostałe
KNG Dahlta w Tatrach
play thumbnail
czy wiesz, że...
strzałka w dół Czy wiesz, że
Urząd Wojewódzki Kielecki rozpoczął działalność pod koniec października 1944 r. w Sandomierzu? Dopiero 22 stycznia 1945 r. został przeniesiony do Kielc?
następny
strzałka w dółGeoludzie
Tadeusz Chrobak (1941-2024)

Tadeusz Chrobak (1941-2024)
Tadeusz Chrobak urodził się w 9 marca 1941 r. w Krakowie. Tam w 1958 r. ukończył Technikum Geodezyjne, a w 1965 r. – studia na Wydziale Geodezji Górniczej AGH. Następnie pracował w Wojewódzkim Biurze Geodezji i Urządzeń Rolnych w Krakowie ...
więcej

strzałka w dółGeodaty
1986
Firma Wild Leitz wypuszcza pierwszy tachimetr elektroniczny umożliwiający pomiar bezlustrowy.
następny

© 2023 - 2025 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji: geoforum@geoforum.pl

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
geoforum@geoforum.pl
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS

RODO
polityka prywatności
mapa strony
kontakt
reklama