|2015-12-08|
GIS, Mapy, Firma
HERE już oficjalnie poza Nokią
HERE był dotychczas działem kartograficznym fińskiej korporacji Nokia. Dziś oficjalnie przechodzi pod skrzydła firm motoryzacyjnych Audi AG, BMW Group oraz Daimler AG. Co to oznacza dla użytkowników map?
Przypomnijmy, że zmiana właściciela marki HERE to efekt transakcji, którą zawarto latem tego roku – jej wartość to 2,7 mld dolarów.
– Mapa ewoluuje w kierunku żywej reprezentacji świata, zapewniając nam, sekunda po sekundzie, obraz naszych miast i ulic. Teraz tę naszą wizję wspierają trzy firmy motoryzacyjne. Dzielą one nasz pogląd, że mapy odmienią nasze życie: będą zasilać usługi lokalizacyjne, które zwiększą mobilność ludzi i przedsiębiorstw, czyniąc jazdę samochodem bezpieczniejszą, przyjemniejszą i bardziej ekologiczną – mówi prezes HERE Sean Fernback.
Jak zapowiadają na swoim blogu przedstawiciele HERE, przedsiębiorstwo podejmuje długoterminowe zobowiązanie, by oferować otwartą platformę lokalizacyjną dostępną dla wszystkich klientów, nie tylko z branży motoryzacyjnej. Dzięki temu partnerzy i klienci HERE będą mogli integrować rozwiązania tej marki z własnymi usługami, dopasowując je do swoich potrzeb. Co ciekawe, firma zapowiada, że jest otwarta na kolejnych inwestorów, którzy jeszcze bardziej wzbogacą różnorodność jej akcjonariuszy.
Obecnie mapy HERE korzystają z aż 80 tys. źródeł danych, uwzględniając mobilne systemy skanowania (fot.) czy rozproszone urządzenia podłączone do internetu. Dzięki przejściu pod skrzydła koncernów motoryzacyjnych HERE chce szukać nowych możliwości rozwoju map aktualizowanych na żywo. Umożliwi to wykorzystanie anonimizowanych danych zbieranych przez pojazdy produkowane przez Audi, BMW czy Daimlera, a w kolejnych miesiącach – również przez innych producentów. Przedstawiciele HERE liczą, że pozwoli to przyspieszyć pracę nad nową generacją map, które znajdą zastosowanie m.in. w pojazdach autonomicznych, a innym użytkownikom zaoferują dane o wyższej jakości.
JK
|