Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2013-05-22| Geodezja, Teledetekcja, Firma

Dron kartuje niedokończoną autostradę

Wznowione zostały prace budowlane na nieukończonym fragmencie autostrady A1 pomiędzy Kowalem i Toruniem. Za prace geodezyjne na 30-kilometrowym odcinku Brzezie-Kowal odpowiada firma Geoplan ze Zgierza, która wykorzystuje tam m.in. bezpilotową maszynę latającą.


Dron kartuje niedokończoną autostradę

Docelowo na fragmencie tym będzie pracowało 30 geodetów. Choć ich głównym narzędziem pracy będzie tachimetr, to Geoplan zamierza także wykorzystać swojego fotogrametrycznego drona Gatewing X100. Jak tłumaczy Krzysztof Wieliński z Geoplanu, posłuży on do dokumentacji stanu zerowego, a więc sytuacji, którą budowniczowie zastali, wchodząc na budowę. Pierwsze loty o charakterze testowym już wykonano. W ich trakcie w ciągu jednego dnia pozyskano zdjęcia dla węzła Brzezie (około 500 tys. m kw.). Spółka chce na ich podstawie m.in. sprawdzić dokładność, jaką mogą zapewnić dane z drona.

Autostrada A1 ma docelowo połączyć Gdańsk z granicą polsko-czeską w Gorzyczkach. Odcinek pomiędzy Strykowem a Toruniem miał być gotowy na Euro 2012. Opóźnienia sprawiły, że fragment autostrady pomiędzy Strykowem i Kowalem stał się przejezdny dopiero w listopadzie 2012 roku. Na 64-kilometrowym odcinku pomiędzy Czerniewicami i Brzeziem w województwie kujawsko-pomorskim wykonawcy wycofali się z prac. Na początku kwietnia 2013 Generalna Dyrekcja Dróg krajowych i Autostrad podpisała wartą 1,059 mld złotych umowę z włosko-polskim konsorcjum, którego liderem jest firma Salini, na dokończenie budowy. Prace mają zakończyć się do kwietnia 2014 r., ale autostrada ma być udostępniona do ruchu do stycznia 2014 r.

To kolejny kontrakt drogowy założonej w 1998 r. firmy Geoplan ze Zgierza. Jej pracownicy zajmowali się geodezyjną obsługą odcinków autostrad A1 (odcinek Stryków-Piątek), A2, A4 oraz dróg ekspresowych S7 i S8. Pracowali także przy modernizacji Centralnej Magistrali Kolejowej i linii kolejowej 540 (Łódź Widzew – Łódź Chojny).

Źródło: Geoplan, JK


«« powrót

Udostępnij:    

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Korzystanie z Portalu BDOT10k
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS