Mimo rozczarowujących wyników sprzedaży w pierwszym kwartale tego roku, przed rynkiem nawigacyjnym nadal są jasne perspektywy, za to maleją szanse rozwoju małych firm.
Według Dominique’a Bonte, analityka agencji ABI Research, mimo rozczarowującego poziomu sprzedaży w pierwszym kwartale br. i ostrzeżeń co do wielkości zysków, które napływają z firm (TomTom, Tele Atlas, SiRF), przed rynkiem urządzeń nawigacyjnych nadal rysuje się jasna przyszłość. Obecny spadek sprzedaży jest logiczną reakcją na nadzwyczajny wzrost w IV kwartale ub.r., szczególnie w USA – twierdzi Bonte.
Agencja zidentyfikowała trendy panujące na rynku urządzeń nawigacyjnych. Są to: zwiększająca się liczba platform, coraz bardziej zaawansowane technologicznie rozwiązania i postępująca konsolidacja rynku.
Na coraz bardziej konkurencyjnym i złożonym rynku wyznacznikami sukcesu stają się: marka, komunikacja i wielkość udziału, często osiągane poprzez konsolidację. Dlatego możliwości wejścia na rynek lub utrzymania się na nim małych innowacyjnych firm szybko się kurczą.
Według przewidywań ABI wartość sprzedaży systemów i urządzeń nawigacyjnych osiągnie w 2012 roku 62 mld dolarów.