Konkurs został zorganizowany przez Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji Rzeczpospolitej Polskiej (SITK RP) Oddział w Krakowie. Zgłaszane przez promotorów prace dyplomowe były oceniane w czterech grupach tematycznych:
• infrastruktura transportu,
• procesy transportowe,
• pojazdy samochodowe i szynowe,
• transport a ochrona środowiska.
W ocenie prac brano pod uwagę m.in.: aktualność zagadnienia stanowiącego przedmiot pracy, możliwość praktycznego wykorzystania wyników pracy lub jej poszczególnych elementów, stopień trudności i złożoności zagadnienia będącego przedmiotem pracy, kompleksowość zagadnienia, stopień przygotowania pracy do jej wdrożenia, sposób prezentacji tematu, oryginalność oraz nowoczesność metodologiczna przyjętego rozwiązania, innowacyjność rozwiązań.
W tym roku kapituła konkursu liczyła 29 osób. Jej pracom przewodniczyła Józefa Majerczak – prezes Zarządu SITK RP Oddział w Krakowie, członek Zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w latach 2011–2015. W gronie recenzentów znaleźli się specjaliści praktycy pełniący funkcje kierownicze w licznych firmach i instytucjach związanych z poszczególnymi dziedzinami transportu.
Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono łącznie 35 prac inżynierskich i magisterskich: 24 prace z Politechniki Krakowskiej, 8 prac z Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie i po 1 pracy z Uniwersytetu Jagiellońskiego, Akademii Górniczo-Hutniczej i Politechniki Śląskiej. Każda praca oceniana była niezależnie przez dwóch recenzentów.
Uroczysta gala ogłoszenia wyników konkursu i rozdania nagród laureatom odbyła się 13 czerwca w Sali Senackiej Politechniki Krakowskiej im. T. Kościuszki w Krakowie. W spotkaniu udział wzięli autorzy i promotorzy prac, członkowie zarządu Oddziału, członkowie kapituły, a także zaproszeni goście.
W grupie prac magisterskich w kategorii infrastruktura transportu:
• II miejsce zajęła praca mgr. inż. Kamila Rokickiego pt.: „Analiza możliwości zastosowania technologii pomiarów satelitarnych RTK-RTN na potrzeby prac projektowych i utrzymania linii kolejowych w tym regulacji osi toru”.
Promotorem nagrodzonej pracy jest dr hab. inż. Michał Strach, prof. AGH. Laureat jest absolwentem Wydziału Geodezji Górniczej i Inżynierii Środowiska – kierunek geodezja i kartografia, specjalność geodezja inżynieryjno-przemysłowa.
Warto podkreślić, że nie jest to pierwszy sukces studentów Katedry Geodezji Inżynieryjnej i Budownictwa WGGiIŚ w tym konkursie. Dyplomanci prof. Michała Stracha zdobywali nagrody w latach: 2012, 2016, 2021 i 2022.