Jest to możliwe za sprawą umowy zawartej z ZF Group – niemieckim przedsiębiorstwem rozwijającym oprogramowanie ProConnect przeznaczone dla systemów wspomagania kierowcy (ADAS) oraz pojazdów autonomicznych.
Kontrakt zakłada, że platforma ta będzie wykorzystywała technologie pozycjonowania rozwijane przez Hexagon. W szczególności chodzi o korzystanie z globalnych korekt satelitarnych TerraStar-X PPP (Precise Point Positioning). Dzięki ich integracji z inercyjną jednostką pomiarową oraz dwuczęstotliwościowym odbiornikiem GNSS możliwie będzie wyznaczane pozycji auta z dokładnością do pojedynczego pasa ruchu. Wdrożone rozwiązanie ma być zgodne z międzynarodową normą bezpieczeństwa ASIL-B (Automotive Safety Integrity Level).
– Od lat koncentrujemy się na transformacyjnym potencjale autonomicznej mobilności, zarówno na drogach, jak i w terenie – mówi Ola Rollén, prezes i dyrektor generalny Hexagonu. – Cieszymy się, że możemy współpracować z firmą ZF, światowym liderem w dziedzinie elektroniki samochodowej i systemów sterowania, aby zapewnić bezpieczną przyszłość i niezawodność. To partnerstwo jest naturalnym kolejnym krokiem w dalszym rozwoju bezpieczeństwa i automatyzacji w branży motoryzacyjnej i transportowej – wyjaśnia Rollén.
Pierwsze rozwiązania nawigacyjne bazujące na integracji technologii Hexagonu oraz ZF zostaną pokazuje już podczas zbliżających się targów elektroniki użytkowej CES, które odbędą się w dniach 5–8 stycznia 2023 r. w Las Vegas.