Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2008-02-27| GNSS, Sprzęt, Firma, Software, Ludzie

Nawigator prowadzi kierowców na zamkniętą ulicę


Kierowcy ciężarówek źle poprowadzeni przez nawigatory regularnie korkują wąską Fifth Street w willowej części miasta Secaucus, czasami kilka razy w ciągu dnia.

Urządzenia instruują kierowców, że aby dotrzeć do centrum handlowego i dzielnicy przemysłowej w Secaucus (stan New Jersey), należy jechać właśnie Fifth Street. Problemem jest brama, której nie uwidoczniono na elektronicznych mapach, stojąca w poprzek ulicy i oddzielająca mieszkalną enklawę od sektora przemysłowego. Jest ona otwierana tylko w porze lunchu w dni robocze. Większość map pokazuje jednak, że Fifth Street bez przeszkód przechodzi w Enterprise Avenue. W związku z tym drogą codziennie przetaczają się ogromne tiry, które jednak nie są w stanie zawrócić przy bramie zamykającej przejazd. Kierowcy wzywają wówczas policję, żeby ją otwarła.
Dennis Elwell, burmistrz miasta, twierdzi, że kłopoty zaczęły się rok temu i mają związek z tym, że coraz więcej pojazdów jest prowadzonych według wskazań GPS. Elwell, który działał w biznesie transportowym od 1967 roku, zauważył, że w przeszłości tylko duże firmy transportowe stać było na urządzenia GPS, gdyż były one bardzo drogie. Efektem lawinowego w ostatnim czasie wzrostu popularności nawigatorów jest także gwałtowne zwiększenie ruchu ciężarówek w mieście.

David Drumler, zarządzający Secaucus stwierdził, że kontaktował się z hrabstwem Hudson w sprawie dodania bramy na oficjalne mapy, a następnie na mapy w elektronicznych nawigatorach. Jake Jacobsen, rzecznik Garmin International, producenta map i systemów nawigacyjnych, powiedział, że aby dodać bramę lub inny obiekt na mapę, jego firma musi otrzymać prośbę lub skargę dotyczącą lokalizacji obiektu, wówczas zleca ona sprawę wykonawcy mapy. Ten wysyła w teren ekipę, która na miejscu weryfikuje problem i nanosi obiekt na cyfrową mapę.

Źródło: Northjersey


«« powrót

Udostępnij:    

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
GEODETA testuje: ContextCapture
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS