Użyty manekin to nowoczesna konstrukcja produkcji niemieckiej firmy CTS Crashtest Service do prowadzenia prób oraz wszelkiego rodzaju eksperymentów, gdzie zachodzi potrzeba przebadania i zasymulowania zachowania człowieka w sposób zbliżony do rzeczywistego. Został on wyposażony w czujniki mierzące wartości przyspieszeń wybranych części ciała (głowa, tors, miednica) oraz wewnętrzny rejestrator gromadzonych danych. System pomiarowy zastosowany w manekinie jest autorskim rozwiązaniem firmy Cybid. Zachowanie manekina w trakcie próby było rejestrowane za pomocą szybkich kamer. Pojazd również został w pełni opomiarowany, a parametry jego dynamiki w trakcie całej próby zarejestrowane.
Miejsce zdarzenia zostało zabezpieczone według obowiązujących zasad i metod stosowanych przez policję podczas oględzin. Do pomiarów wykorzystany został m.in. system mapowania 3D eSURV – specjalistyczne rozwiązanie oparte o tachimetr Leica FlexLine TS10 i sterującą jego pracą aplikację terenową Cybid eSURV. Umożliwiło to szybkie i precyzyjne pozyskanie informacji na temat położenia śladów, geometrii otoczenia i obiektów istotnych z punktu widzenia dokumentacji, analizy i rekonstrukcji przebiegu zdarzenia. Oględziny miejsca zdarzenia zostały przeprowadzone przez przedstawicieli Centrum Szklenia Policji w Legionowie – jednej z największych szkół policyjnych w kraju.
Po raz pierwszy firma Cybid zademonstrowała też zastosowanie w dokumentacji zdarzenia najnowszy moduł do automatyzacji przekształcenia pojedynczych zdjęć do postaci metrycznej, która jest realizowana przez program Photorect w wersji 2.0. Wokół śladu, np. hamowania czy blokowania kół, rozmieszczane są markery zawierające kody kołowe, które muszą znaleźć się również na zdjęciu. Następnie pozycje punktów mierzone są systemem eSURV. Mając taki zbiór danych, zdjęcie z kodami kołowymi oraz plik eSURV, użytkownik może wykorzystać je w programie Photorect do automatycznej transformacji zdjęcia do postaci metrycznej i automatycznego pozycjonowania uzyskanego ortoplanu na szkicu sytuacyjnym wykonywanym w programie PLAN lub V-SIM.
Układ manekina i jego położenie po zderzeniu zostało też zarejestrowane za pomocą ręcznego skanera światła strukturalnego DPI-8S SR, który rejestruje dane w zasięgu od 30 cm do 2 m. Wynikiem skanowania jest tzw. chmura punktów czyli cyfrowe odwzorowanie zarejestrowanego obiektu w skali 1:1.
Ponadto firma Leica Geosystems wykonała pomiary miejsca zdarzenia za pomocą narzędzi, które mogą wspomóc proces dokumentacji. Uczestnicy konferencji obserwowali działanie stacjonarnego skanera laserowego RTC360 oraz mobilnego BLK2GO.
Konferencja „PIESZY – badania, dokumentacja, symulacje, bezpieczeństwo” odbyła się w dniach 2–3 czerwca. Została zorganizowana przez Katedrę Pojazdów Samochodowych Wydziału Mechanicznego Politechniki Krakowskiej oraz krakowską firmę Cybid.