wiadomościksięgarniaprenumeratareklamakontaktRODOpolityka prywatnościnewsletter
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2020-07-15| Geodezja, GIS, Teledetekcja, Sprzęt

Emesent zwiększa autonomiczność pomiarowych dronów bez dostępu do GNSS

Australijska firma Emesent udowodniła, że bezzałogowe wirnikowce mogą z powodzeniem skanować kopalniane korytarze, pracując w trybie autonomicznym poza zasięgiem wzroku (BVLOS). Takie możliwości oferuje opracowana przez nią technologia Autonomy Level 2 (AL2) przeznaczona dla platformy pomiarowej Hovermap.


Emesent zwiększa autonomiczność pomiarowych dronów bez dostępu do GNSS
Emesent zwiększa autonomiczność pomiarowych dronów bez dostępu do GNSS
Emesent zwiększa autonomiczność pomiarowych dronów bez dostępu do GNSS

Hovermap jest modułowym systemem do pomiaru miejsc, gdzie sygnał GNSS jest niedostępny. Bazuje on na wskazaniach skanera laserowego przetwarzanych przez algorytmy SLAM. Od dwóch lat rozwiązanie to jest dostępne w wersji AL1, która jednak działa tylko w zasięgu wzroku. Wprowadzona właśnie technologia AL2 pozwala pracować także w trybie BVLOS.

Jak wyjaśnia producent, AL2 pozwala mierzyć nieskartowane wcześniej obszary nawet bez łączności z operatorem. Pozwala to wysłać maszynę z bezpiecznego miejsca, a ta będzie w stanie samodzielnie omijać przeszkody napotkane na trasie lotu. System sam przetwarza pozyskaną chmurę punktów i – jeśli to aktualnie możliwe – strumieniowo przesyła ją do operatora, który może przeglądać ją w trzech wymiarach. Na tej podstawie może on np. podejmować decyzję o zmianie parametrów nalotu.

W ocenie firmy Emesent takie rozwiązanie sprawdzi się nie tylko w kopalniach głębinowych, ale również w kartowaniu obiektów inżynieryjnych, infrastruktury telekomunikacyjnej czy w zarządzaniu kryzysowym. – AL2 to dla nas przełom. Przenosi system Hovermap w miejsca, w których nawet najbardziej doświadczeni piloci boją się zaryzykować utratę maszyny, umożliwiając uzyskanie krytycznych danych w czasie rzeczywistym – mówi prezes Emesent ds. technicznych Andrew Rouse. – To duży krok naprzód w zakresie autonomii dronów i ogromna korzyść dla branż takich jak górnictwo, budownictwo i zarządzanie kryzysowe. Dzięki możliwości poruszania się we wcześniej nieskartowanych środowiskach klienci mogą wykorzystywać system do przeprowadzania złożonych misji, zapewnienia bezpieczeństwa personelu i zwiększania wydajności swoich operacji – dodaje prezes zarządu spółki dr Stefan Hrabar.

Moduł Hovermap z technologią AL2 jest dostępny dla wybranych modeli dronów DJI, w tym dla DJI Matrice 300 RTK. Jak zapowiada producent, zestaw wkrótce powinien być kompatybilny również z innymi maszynami.

W planach firmy Emesent na najbliższą przyszłość jest dalsze zwiększanie stopnia autonomiczności platformy Hovermap. Spółka chce, by mogła ona realizować misje całkowicie bez udziału operatora, za naciśnięciem jednego przycisku.

Aktualne zestawienie geodezyjnych dronów oraz aplikacji do przetwarzania zdjęć do chmury punktów i modeli 3D można znaleźć w bezpłatnym niezbędniku DRONY DLA GEODETY

Automation Level 2 for Hovermap from Emesent on Vimeo.

JK


«« powrót


dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

komentarze news_pl
A co tam po drugiej stronie globu? Jak tam? Można już u nas robić obsługę dronem? Czy nadal trzeba szkice i "wywiady terenowe" dorysowywać, wywody dokładnościowe na całe stronice pisać, a i tak weryfikator kręci nosem.
odpowiedz zgłoś



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Kolorowe wideo z orbity
czy wiesz, że...
© 2005-2020 Geodeta Sp. z o.o.
created by BRTSOFT

O nas

  • Właścicielem portalu Geoforum.pl jest Geodeta Sp. z o.o., wydawca miesięcznika GEODETA oraz serwisu egeodeta24.pl
  • Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp. Od 2005 roku na bieżąco dostarcza informacji z powyższych dziedzin i umożliwia ich komentowanie.
  • GEODETA (Magazyn Geoinformacyjny) ukazuje się od czerwca 1995 roku i jest największym oraz najbardziej popularnym polskim miesięcznikiem prezentującym aktualne zagadnienia z zakresu: geodezji, kartografii, katastru, GIS-u, fotogrametrii i teledetekcji, nawigacji satelitarnej itp.
  • GEODETA cyfrowy to elektroniczna wersja tradycyjnego wydania miesięcznika. W serwisie egeodeta24.pl można zamawiać zarówno prenumeratę, jak i pojedynczne wydania

Zespół redakcyjny

  • Katarzyna Pakuła-Kwiecińska (redaktor naczelny)
  • Anna Wardziak (sekretarz redakcji)
  • Jerzy Przywara
  • Bożena Baranek (szefowa Działu Prenumeraty)
  • Jerzy Królikowski (redaktor prowadzący Geoforum.pl)
  • Damian Czekaj
  • Bogdan Grzechnik

Kontakt

Geodeta Sp. z o.o.
02-541 Warszawa,
ul. Narbutta 40/20
tel. (22) 849-41-63, 646-87-44
redakcja@geoforum.pl
prześlij newsa

Prenumerata
prenumerata@geoforum.pl
b.baranek@geoforum.pl
Reklama
k.kwiecinska@geoforum.pl

facebook twitter linkedIn Instagram RSS