Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2017-12-11| Geodezja, GIS, Teledetekcja, Firma

Tajemnicze samoloty widmo nad polskimi miastami? To MGGP Aero kończy sezon

„We wtorek niebo nad Kielcami nie było tak spokojne jak zazwyczaj” albo „kilkugodzinne loty tam i z powrotem”. Tak lub podobnie sensacyjnie brzmiała większość artykułów drukowanych w lokalnej prasie np. Nowym Sączu czy Kielcach. Nie mniej zadziwiająco wątki te były komentowane w mediach społecznościowych.


Tajemnicze samoloty widmo nad polskimi miastami? To MGGP Aero kończy sezon

W rzeczywistości podsycanie lokalnego zaniepokojenia i walka o zauważenie sensacyjnych tytułów były spowodowane regularnymi, bezpiecznymi i całkowicie legalnymi nalotami fotogrametrycznymi, w ramach których firma MGGP Aero z Tarnowa rejestrowała chmurę punktów i zdjęcia lotnicze. Wszystko w ramach realizacji projektu CAPAP na zlecenie Głównego Urzędu Geodezji i Kartografii.

Prace trwały od 29 września do 8 grudnia włącznie. W tym czasie tarnowska spółka zebrała komplet danych dla 13 miast: Łodzi, Rzeszowie, Krakowie, Radomiu, Lublinie, Kielcach, Tarnobrzegu, Stalowej Woli, Tarnowie, Mielcu, Nowym Sączu, Krośnie i Zamościu. Zgodnie z umową w ramach I etapu do 1 lutego 2018 spółka ma przekazać opracowane 424 ramki, a w kolejnym II etapie – do 2 czerwca 2018 pozostałe 280 ramek 1:5000 (PUWG 1992).

MGGP Aero

Łódź nocą – widok podczas skanowania laserowego

Pozyskane w tym roku dane to 74% całości zleconej MGGP Aero. – Staramy się minimalizować ryzyka i wykorzystywać odpowiednie warunki na wykonywanie nalotów. Trudno przewidzieć, jaka będzie wiosna. Może być bardzo mało czasu od momentu zejścia pokrywy śnieżnej, gdy można rozpocząć naloty, do oddania końcowych danych w ramach II etapu – wyjaśnia Witold Kuźnicki z MGGP Aero. – Skończył się tegoroczny sezon fotogrametryczny, chyba jeden z najtrudniejszych i najmniej przewidywalnych pogodowo w blisko dwudziestoletniej działalności firmy – podsumowuje.

Wschód słońca widziany z kokpitu samolotu MGGP Aero

Źródło: MGGP Aero


«« powrót

Udostępnij:    

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Wpływ aplikacji lokalizacyjnych na korki
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS