|2016-04-28|
Geodezja, GIS, Firma, Przetargi, Instytucje, Kataster
Ruszył dialog techniczny ws. stołecznego systemu geodezyjnego
W ogłoszonym przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy dialogu technicznym ws. wdrożenia systemu do obsługi miejskiego zasobu geodezyjnego uczestniczy 10 firm.
Są to: Asseco Poland SA, Atos Polska SA, Bentley Systems Polska, Esri Polska, Geobid, Geopolis, GisPartner, Intergraph Polska, Sygnity SA oraz Systherm Info.
Jak informuje stołeczne Biuro Geodezji i Katastru, dialog prowadzony jest głównie w formie elektronicznej korespondencji, w której wymieniane są informacje dotyczące zagadnień prawnych, technicznych, ekonomicznych i wykonawczych związanych z planowanym postępowaniem. Ponadto odbyły się już pierwsze bezpośrednie spotkania z niektórymi firmami wytypowanymi ze względu na przekazywane przez nie informacje.
Przypomnijmy, że celem tego dialogu technicznego jest doradztwo i pozyskanie informacji niezbędnych do przygotowania przetargu na wdrożenie systemu do obsługi danych zgromadzonych w stołecznym zasobie geodezyjnym i kartograficznym. Celem planowanego zamówienia jest: a) dostarczenie i wdrożenie rozwiązania informatycznego do obsługi zasobu geodezyjnego i kartograficznego m.st. Warszawy, w szczególności w zakresie ewidencji gruntów i budynków, bazującego na istniejącym systemie dostosowanym na dzień wdrożenia do obowiązujących przepisów prawa oraz wymagań wynikających z potrzeb zamawiającego, b) przeniesienie (migracja) danych z systemów, dotychczas używanych przez Biuro Geodezji i Katastru (systemów źródłowych), c) zapewnienie wglądu w dane historyczne systemów źródłowych, d) przeprowadzenie niezbędnych szkoleń, e) świadczenie serwisu.
Ogłoszenie dialogu jest efektem odstąpienia przez BGiK w lutym br. od umowy z konsorcjum firm: PGI Compass, WPG SA oraz Bonair. W kwietniu 2013 r. spółki te podpisały ze stołecznym ratuszem kontrakt o wartości ponad 18 mln zł na zbudowanie, wdrożenie i serwisowanie zintegrowanego systemu informatycznego do obsługi zasobu geodezyjnego i kartograficznego m.st. Warszawy (tzw. Systemu ZGiK). Jako powód odstąpienia od umowy Biuro podało uchylanie się wykonawcy od usuwania zgłoszonych wad oraz znaczące i narastające opóźnienie w realizacji umowy.
JK
|