Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2013-10-16| GNSS, Mapy, Firma

TomTom manipulował przy korkach?

W zeszłym tygodniu TomTom opublikował wyniki rzekomo niezależnych badań, które wykazały, że jego rozwiązania nawigacyjne deklasują konkurencję, jeśli chodzi o ostrzeganie przed korkami. Garmin i Inrix zarzucają jednak, że test był niewiarygodny – donosi serwis „GPS Business News”.


TomTom manipulował przy korkach?

Przypomnijmy, że test przeprowadził Instytut Badań nad Transportem na Uniwersytecie Michigan. Wykorzystano w nim rozwiązania firm: TomTom, Garmin, Inrix oraz Google. Badanie wykazało m.in., że:
• Przenośne urządzenie TomTom GO 2535 oraz aplikacja mobilna TomTom precyzyjnie zidentyfikowały odpowiednio 67 i 66 proc. korków w porównaniu z 52 proc. w przypadku Google i 38 proc. przypadku Inrix. Urządzenia Garmina dokładnie wskazały od 22 do 4 proc. korków.
• TomTom uzyskał też najwyższy wynik (76 proc.) w przypadku zatorów na autostradach, zgłaszając 86 proc. dużych korków.

Komentarz firmy Inrix jest krótki, ale dobitny: „Nie wydaje nam się, że warto komentować badania, na które TomTom wyłożył 68 177 dolarów i wypadł w nich najlepiej”.

Bardziej wylewni okazali się przedstawiciele firmy Garmin. Podobnie jak Inrix, wypominają, że test był sponsorowany. Zwracają też uwagę, że do badań wykorzystano modele nawigacji Garmina sprzed 3-4 lat, które wycofano już z produkcji, i porównano je z najnowszymi rozwiązaniami TomToma. Od tego czasu Garmin wprowadził wiele udoskonaleń, jeśli chodzi o śledzenie ruchu drogowego – przekonuje spółka. W oświadczeniu poddaje ponadto w wątpliwość, czy przed testami zaktualizowano mapy oraz oprogramowanie. Kolejna dyskusyjna kwestia to porównywanie urządzeń, które pobierają dane o ruchu drogowym drogą radiową i komórkową. Brak informacji o korku mógł wynikać po prostu z tego, że w danym miejscu nie był dostępny sygnał radiowy – wyjaśnia Garmin.

Źródło: GPS Business News, JK


«« powrót

Udostępnij:    

dodaj komentarz

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Wielodrożność a Galileo
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS