|2013-08-03|
GNSS, Mapy, Firma
Nawigacja wciąż w dół
W II kwartale br. wszyscy trzej największi dostawcy rozwiązań nawigacyjnych zanotowali spadki przychodów.
Największy spadek dotknął dział HERE odpowiedzialny w Nokii za mapy i usługi lokalizacyjne. Zanotował on 233 mln euro przychodów, czyli o 18% mniej niż w analogicznym okresie 2012 roku. Co ciekawe, za ten spadek odpowiada przede wszystkim sprzedaż wewnętrzna, czyli na potrzeby rozwiązań Nokii. W ciągu roku dochody z tego tytułu skurczyły się o ponad 2/3 do 38 mln euro. Równocześnie wzrosła sprzedaż wewnętrzna – o 8% do 195 mln euro.
Drugiego kwartału do udanych nie zaliczy także holenderski TomTom. W okresie tym jego przychody spadły o 4% do 250 mln euro. Wzrost sprzedaży spółka zanotowała tylko w jednym, najmniejszym dziale, czyli Rozwiązań biznesowych. W pozostałych sprzedaż albo spadła, albo utrzymała się na poziomie sprzed roku. Optymistycznym akcentem jest osiągnięcie zysku netto w wysokości 8 mln euro (o 1 mln euro mniej niż rok wcześniej).
Sprzedaż spadła także u Garmina. Jego przychody w II kwartale wyniosły 696 mln dolarów, czyli o 3% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Spadek sprzedaży (o 13%) dotknęła tylko jeden dział, ale za to ten generujący największy obrót (Automotive/mobile). W pozostałych przychody wzrosły o: 6% (Outdoor), 16% (Aviation), 3% (Fitness) i 7% (Marine).
JK
|