Instrument wyposażony jest w matrycę o szerokości 20 tys. pikseli dla wszystkich czterech kanałów – niebieskiego, zielonego, czerwonego i podczerwieni. W ocenie producenta jest do pierwszy wielkoformatowy cyfrowy sensor lotniczy wyposażony w matrycę CCD oferującą rozwiązanie TDI (Time Delay and Integration). Umożliwia ono wykonywanie zdjęć w lepszej rozdzielczości przestrzennej przy większych prędkościach samolotu. Urządzenie oferowane jest wraz z nową platformą żyroskopową Leica PAV100, a także Novatel SPAN GNSS/IMU – odbiornik satelitarny zintegrowany z jednostką inercyjną.
– Leica ADS100 umożliwia podwojenie produktywności względem popularnego urządzenia ADS80, zachowując jednocześnie niezawodność oraz możliwość wysokiej automatyzacji przetwarzania danych – mówi o urządzeniu Ruedi Wagner odpowiedzialny w Leica Geosystems za rozwiązanie obrazujące.
ADS100 wraz z oprogramowaniem Leica XPro 6.0 ma wejść do sprzedaży w II kwartale br.