W przetargu łącznie złożono 5 ofert, przy czym jedna została odrzucona. Pozostałe ważne oferty złożyły: konsorcjum firm Lemitor Ochrona Środowiska z Wrocławia oraz Geomatic z Wrocławia; Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy z Warszawy; konsorcjum firm COWI Polska z Wrocławia, EQM System i Środowisko z Krakowa oraz Ecoplan z Opola. Ich oferty opiewały na kwotę około dwukrotnie wyższą niż zwycięska.
W ramach zamówienia mają powstać mapy dla około 200 linii kolejowych w kraju, na których porusza się powyżej 30 tys. pociągów rocznie. Zamówienie ma być zrealizowane w pięciu etapach:
• pozyskanie danych wejściowych – NMT typu grid i TIN oraz numerycznego modelu roślinności,
• pomiary hałasu,
• opracowanie modelu akustycznego i map,
• wykonanie i uruchomienie internetowego portalu map akustycznych,
• przeprowadzenie szkoleń.