|2006-08-21|
GNSS, Sprzęt, Firma, Software
Rekordowa sprzedaż urządzeń mobilnych z GPS w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce
Firma Canalys, zajmująca się badaniami marketingowymi i dostarczaniem analiz rynkowych, podsumowała drugi kwartał 2006 roku w sprzedaży urządzeń nawigacyjnych na rynku EMEA (Europa, Bliski Wschód, Afryka). Widoczny jest dalszy wzrost zapotrzebowania, większy niż w czasie boomu, jaki miał miejsce w końcu 2005 r.
Firma szacuje, że w II kwartale br. dostarczono na rynek prawie 2,5 mln urządzeń, czyli więcej niż w rekordowym I kwartale tego roku (2,3 mln). Wyliczenia Canalys (tabela poniżej) zawierają wszystkie mobilne urządzenia ze zintegrowanymi odbiornikami GPS zapewniającymi nawigację samochodową, takimi jak: ręczne nawigatory (np. Mio P550), urządzenia bezprzewodowe (jak HP hw6915, czyli telefon komórkowy, komputer i GPS) i przenośne (np. TomTom Go, Garmin nuvi).
Firma
|
II kw. 2006 |
II kw. 2005 |
Wzrost |
TomTom |
747 610 |
258 530 |
189,2% |
Garmin |
408 660 |
102 530 |
298,6% |
Mio Technology |
232 990 |
157 470 |
48,0% |
Navman |
156 510 |
88 640 |
76,6% |
Medion |
149 920 |
132 830
|
-11,4% |
Inni |
753 230 |
469 480 |
37,7% |
RAZEM |
2 448 920 |
1 245 870 |
60,4% |
Canalyst podaje także, że na rynku nastąpiły ostatnio znaczne przesunięcia. Obecnie największą jego część stanowią odbiorniki przenośne – 87%, na tzw. handheld przypada 10% (podczas, gdy na początku 2005 roku należała do nich prawie połowa rynku), a na bezprzewodowe zaledwie 3%.
Canalys
|