Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
|2010-07-09| Instytucje, Imprezy

Mazowieckie projekty: współpraca najważniejsza!

Po konferencji dotyczącej budowy zintegrowanych baz wiedzy o Mazowszu (16 czerwca) Biuro Geodety Województwa Mazowieckiego (BGWM) 8 lipca zorganizowało w Warszawie kolejne spotkanie, które inauguruje drugi projekt związany z rozwojem administracji elektronicznej w województwie.


Mazowieckie projekty: współpraca najważniejsza!

„Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego wspomagającej niwelowanie dwudzielności potencjału województwa”, zwany przez samorządowców projektem EA, jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-13. Jego budżet wynosi 60 mln zł, z czego 51 mln zł to środki EFRR, a 9 mln zł – beneficjentów, czyli samorządu województwa mazowieckiego oraz uczestniczących w nim 36 powiatów (na 42) i 278 gmin (na 309).

Założenia i podstawowe cele projektu formułowane były m.in. na bazie doświadczeń projektu „Mazowiecki System Informacji Przestrzennej Gmin i Powiatów współdziałających w ramach województwa”, zrealizowanego w latach 2006-08 przez samorząd województwa przy współudziale samorządów powiatu mińskiego, płockiego, radomskiego, Mławy, Ostrołęki oraz gmin Mrozy i Jedlińsk.

Konferencję otworzył geodeta województwa mazowieckiego Krzysztof Mączewski (fot. powyżej), który w imieniu marszałka województwa omówił ogólne cele projektu. Szczególną uwagę zwrócił na założenia „Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do roku 2020” oraz „Strategii e-Rozwoju Województwa Mazowieckiego na lata 2007-13”, które miały ogromny wpływ na wybór tych celów.

Prof. Michał Kulesza z Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego przekonywał, że przy realizacji projektu niezbędna jest współpraca. Jego zdaniem wiele projektów w naszym kraju upada, bo brakuje zdolności i woli współdziałania. Podobną wymowę miało wystąpienie dyrektora Departamentu Informatyzacji MSWiA Wojciecha Wiewiórowskiego, który podkreślał, że rola administracji ma charakter brokerski, czyli powinna umożliwiać współdziałanie w przekazywaniu informacji. W tym kontekście bardzo ważna jest współpraca elektronicznych platform regionalnych z platformą e-PUAP. Zaznaczył też, że wszystkie rejestry danych niepoparte danymi przestrzennymi są informacjami „ślepymi”.

Józef Kurek, przewodniczący Konwentu Wójtów, Burmistrzów i Prezydentów Województwa Mazowieckiego, wymieniał planowane korzyści z realizacji projektu dla mieszkańców, urzędników, ale i te o charakterze globalnym. Wspomniał też o barierach, wśród których najistotniejszą jest brak powszechnego dostępu do szerokopasmowego internetu.
Zenon Szczepankowski, przewodniczący Konwentu Powiatów Województwa Mazowieckiego, dostrzegając pewne elementy ryzyka w realizacji projektu, przekonywał m.in. do rozdzielenia specyfikacji przetargów na poszczególne powiaty ze względu na różny stopień zaawansowania rozwoju usług informatycznych.
Odmienne zdanie prezentował prezes Związku Banków Polskich Krzysztof Pietraszkiewicz, który – opierając się na doświadczeniu w informatyzacji banków – twierdził, że każda placówka ma swoją specyfikę, ale więcej w tych jednostkach jest podobieństw niż różnic. Zachęcał też urzędników do wykorzystywania już istniejących systemów. Zaoferował pomoc specjalistów przy wdrażaniu w urzędach bezgotówkowych systemów płatniczo-rozliczeniowych.

Zagadnienia związane ze stroną techniczną projektu referowali Jarosław Wysocki i Andrzej Natuniewicz z BGWM. Krzysztof Mączewski przedstawił zadania projektu i harmonogram ich realizacji (poniżej), a zasady zarządzania projektem – Witold Radzio, zastępca dyrektora BGWM.

OGÓLNY HARMONOGRAM PROJEKTU
1. Zakończenie formalności z ostatecznym zatwierdzeniem projektów: III kwartał 2010 r.
2. Opracowanie specyfikacji technicznych i warunków zamówień na rzecz partnerów: IV kwartał 2009 – IV kwartał 2010 r.
3. Przeprowadzenie przetargów: I kwartał 2010 r. – I kwartał 2011 r.
4. Realizacja usług i dostaw: II kwartał 2010 r. – III kwartał 2012 r.
5. Zamknięcie projektu: IV kwartał 2012 r.

AW


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Intergeo 2022 - 10 technologicznych trendów w geodezji
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS