
Znamy już plan przyszłorocznych szkoleń dla urzędników administracji samorządowej finansowanych z funduszy unijnych. GUGiK zamierza kontynuować realizację projektu szkoleń dotyczących wdrażania dyrektywy INSPIRE oraz ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej.
4 grudnia Ministerstwo Rozwoju Regionalnego – jako instytucja zarządzająca – zatwierdziło „Plan działania na rok 2010 dla Priorytetu V PO KL – Dobre rządzenie”. Dokument zawiera szczegółowy opis projektów planowanych do realizacji w trybie konkursowym oraz systemowym w 2010 roku.
Główny Urząd Geodezji i Kartografii zamierza kontynuować realizację projektu szkoleń dotyczących wdrażania dyrektywy INSPIRE oraz ustawy o infrastrukturze informacji przestrzennej. Mają one na celu podniesienie kwalifikacji kadr administracji samorządowej, usprawnienie i zintensyfikowanie mechanizmów współpracy między jednostkami administracji rządowej i samorządowej oraz upowszechnienie standardów w zakresie analizy danych przestrzennych.
W kursach ogólnych i specjalistycznych (stacjonarnych i na odległość) w 2010 r. ma wziąć udział ok. 2 tys. pracowników jednostek samorządu terytorialnego, a 50 osób ma uzyskać certyfikat konsultanta. Samorządowcy będą się uczyć m.in. wykonywania analiz przestrzennych prowadzonych przez służbę geodezyjną i kartograficzną, zarządzania usługami sieciowymi infrastruktury informacji przestrzennej oraz prowadzenia i aktualizacji baz danych przestrzennych. W 2010 r. na ten cel przeznaczono blisko 4 mln zł. Natomiast wartość całego projektu, który ma być realizowany do 15 marca 2012 r., wynosi blisko 9,5 mln zł (w tym 8 mln zł to środki UE).