|2009-08-18|
GNSS, GIS, Mapy, Firma
PPWK stawia na Navigo i sprzedaje wydawnictwo
Zarząd PPWK S.A. ogłosił nową strategię rozwoju spółki. Zakłada ona dalsze porządkowanie struktury firmy oraz skoncentrowanie się na obszarach najbardziej rentownych (marketingu mobilnym, mobilnych usługach dodanych, nawigacji satelitarnej i kartografii cyfrowej).
Docelowo grupa PPWK ma składać się z dwóch spółek: MNI Premium, które zostanie połączone z EL2, oraz Navigo. W pierwszej skoncentrowane zostaną mobilne usługi dodane oraz marketing mobilny, druga natomiast zajmować się będzie wykorzystaniem cyfrowych danych kartograficznych na rynku konsumenckim (nawigacja satelitarna) oraz biznesowym (serwery danych i usługi). Elementem, który ma podkreślić zmiany, będzie nowa nazwy spółki oraz jej logo. Zarząd zakłada także wydzielenie działalności wydawniczej do nowej firmy PPWK Sp. z o.o. oraz jej sprzedaż.
W I kwartale bieżącego roku PPWK S.A. miało 1,34 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej (5,78 mln zł zysku rok wcześniej). Skonsolidowane przychody wyniosły 26,3 mln zł (37,22 mln zł rok wcześniej). W 2009 roku firma planuje wypracować zysk w wysokości 25 mln zł brutto przy sprzedaży rzędu 170 mln zł, z czego dział nawigacji i cyfrowej kartografii ma przynieść 0,15 mln zł zysku przy sprzedaży na poziomie 3 mln zł.
Źródło: PPWK
|