Firma Garmin opublikowała raport finansowy za II kwartał bieżącego roku. Wynika z niego, że światowy kryzys finansowy odczuwalny jest także i w tej korporacji, choć sytuacja powoli zaczyna się poprawiać.
Przychody za II kwartał sięgnęły 669 mln dolarów (27% mniej niż w II kwartale 2008 r.), z czego najwięcej pochodzi z rynków w Ameryce Północnej (436 mln dolarów – spadek o 26%) i Europie (198 mln dolarów – spadek o 36%). Wzrost sprzedaży zanotowano tylko w Azji, gdzie dochody firmy wzrosły do 29 mln dolarów (o 21%). W podziale na segmenty produktów najwięcej przychodów wygenerowały kolejno rozwiązania dla: • samochodów (437 mln dolarów – spadek o 31%), • sportu i rekreacji (108 mln dolarów – spadek o 9%), • lotnictwa (64 mln dolarów – spadek o 28%), • żeglugi (60 mln dolarów – spadek o 15%). Zysk ze sprzedaży wyniósł 351 mln dolarów, czyli o 66 mln dolarów mniej niż rok wcześniej.
Mimo spadających zysków oraz dochodów, firma odnotowała kilka sukcesów. W raporcie zaliczono do nich m.in.:
• wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach w porównaniu do I kwartału bieżącego roku,
• wzrost dochodów z tytułu sprzedaży nawigacji samochodowej o 68% w porównaniu do poprzedniego kwartału,
• utrzymanie pozycji lidera na rynku nawigacji GPS w Ameryce Północnej (57% udziału w rynku) i Europie (20% udziału).