Krajowa agencja kartograficzna Ordnance Survey opublikowała nową strategię, która ma przyczynić się do ułatwienia dostępu do informacji geograficznej i usług, zarówno dla użytku niekomercyjnego, jak i komercyjnego.
Zmiany przewidziane w strategii zakładają konieczność utrzymania równowagi pomiędzy wysokiej jakości standardami a potrzebą rozwoju rynku informacji geograficznej oraz prostsze i powszechniejsze pozyskiwanie danych. Pomimo to dane nie będą darmowe.
Nowa strategia, dostosowana do zmieniających się potrzeb klientów i szerszego rynku skupia się na kilku głównych obszarach, m.in. na:
wspieraniu innowacji (dzięki rozbudowaniu otwartego serwisu OS OpenSpace umożliwiającemu eksperymentowanie z cyfrową informacją) i stworzeniu innowacyjnej jednostki handlowej (w celu wymiany danych również za pomocą serwisów komercyjnych).
Rozbudowany serwis OS OpenSpace oferujący usługi i mapy cyfrowe zostanie eksperymentalnie uruchomiony 12 maja. Cała strategia ma zostać wdrożona w ciągu najbliższych 12 miesięcy.