2006-05-13 |
Geodezja, Firma, Prawo, Edukacja, Ludzie, Instytucje, Imprezy
Minister spraw wewnętrznych i administracji we współpracy ze Związkiem Powiatów Polskich, Związkiem Miast Polskich i Związkiem Gmin Wiejskich RP organizuje konkurs „Przyjazny Urząd Administracji Samorządowej”. Celem konkursu jest promocja tych jednostek administracji publicznej, które cechują: dobra obsługa klientów, wzorowa organizacja pracy, przejrzyste procedury przy podejmowaniu decyzji i profesjonalny personel. Ideą nadrzędna jest podwyższenie jakości usług świadczonych przez administrację publiczną. Konkurs organizowany jest w ramach projektu PHARE 2003/005-710.01.03 „Wzmacnianie wdrażania Strategii Antykorupcyjnej”.
W wyniku konkursu wyłonione zostaną samorządy lokalne, które w ostatnich latach wprowadziły na swoim terenie nowoczesne, innowacyjne rozwiązania w sferze zarządzania. Podstawowe kryteria oceny, jakimi będzie kierować się komisja konkursowa, to: innowacyjność (25%), skuteczność w zwiększaniu zakresu obsługi klientów i podnoszeniu jej jakości (45%) oraz replikowalność, czyli możliwość wykorzystania zastosowanych rozwiązań w innych samorządach (30%). Jednostki uczestniczące w konkursie będą klasyfikowane w czterech kategoriach: powiaty; miasta na prawach powiatu i gminy o statucie miasta powyżej 50 tys. mieszkańców; gminy o statucie miasta poniżej 50 tys. mieszkańców i gminy miejsko-wiejskie; gminy wiejskie.
Laureaci konkursu będą mieli prawo do posługiwania się tytułem „Przyjazny Urząd Administracji Samorządowej”. Termin nadsyłania aplikacji upływa 20 czerwca br; ogłoszenie wyników nastąpi w końcu września br.
Bliższe informacje pod adresem:
http://www.zpp.pl/index.php?path=main/glowna/newsview&id=1654