|2008-06-05|
GNSS, Geodezja, GIS, Mapy, Sprzęt, Firma, Przetargi
Przetarg na drezynę pomiarową dla PKP
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w Warszawie ogłosiły przetarg na dostawę drezyny wielofunkcyjnej do pomiaru geometrii toru oraz innych elementów linii kolejowych z prędkością pomiarową do 160 km/h.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa drezyny pomiarowej, wykonanej jako jedno lub wieloczłonowy pojazd kolejowy z własnym napędem. Drezyna musi osiągać prędkość 160 km/h z zachowaniem funkcji diagnostycznych, być przystosowana do jazd po torze o szerokości 1435 mm o dopuszczalnym nacisku 20 ton na oś. Kabiny sterownicze powinny być dwie – po jednej na każdym krańcu pojazdu.
Drezyna ma być wyposażona w systemy i urządzenia pomiarowe do wysokowydajnego pozyskiwania danych o:
geometrii toru i rozjazdu,
konstrukcji nawierzchni torowej oraz rozjazdowej,
oddziaływaniach dynamicznych tor/pojazd,
geometrii i zużyciu przewodu jezdnego sieci trakcyjnej,
odległości obiektów w stosunku do skrajni budowli,
ogólnym widoku trasy (video inspekcja),
lokalizacji i poprawności działania urządzeń SHP (Samoczynnego Hamowania Pociągów) stosownych na sieci PKP,
lokalizacji położenia drezyny w trakcie jazdy oraz poszczególnych mierzonych obiektów i elementów infrastruktury w systemie kilometracji linii (licznik drogi), systemie lokalizacji satelitarnej GPS/GNSS i innych, metodami pomiarów bezkontaktowych oraz poprzez oddziaływania dynamiczne.
Do obsługi systemów pomiarowych drezyna ma być wyposażona w oprogramowanie i sprzęt informatyczny pozwalający na rejestrację, archiwizację oraz bieżącą oceną badanych parametrów elementów infrastruktury w oparciu o dopuszczalne ich wartości.
Kryterium oceny ofert będzie:
cena (80%),
ocena techniczna pojazdu (5%),
ocena techniczna systemów pomiarowych (4%),
ocena techniczna SWD (1%),
warunki gwarancji (7%),
warunki eksploatacji (3%).
Termin składania ofert wyznaczono na 27 czerwca, a termin realizacji zamówienia to 31 października 2010 r.
Źródło: PKP PLK S.A.
|