Ten cyfrowy projekt, który jest fundamentem strategii cyfryzacji Portu, umożliwia pracownikom Działu Budowli Hydrotechnicznych korzystanie z cyfrowego odwzorowania infrastruktury nabrzeży przy wykorzystaniu modeli BIM. Oznacza to, że informacje związane z utrzymaniem i zarządzaniem infrastrukturą portową są dostępne w cyfrowej formie, co znacząco ułatwia procesy planowania i koordynacji działań.
Jednak sukces wdrożenia BIM to nie tylko kwestia narzędzi i technologii, ale również strategicznego podejścia oraz zaangażowania wszystkich stron biorących udział w procesie – podkreśla ZMPG.
Zarząd Portu zdaje też sobie sprawę, że wdrażanie BIM to proces ciągły. Wyznaczone osoby monitorują postępy, uczestniczą w konferencjach i wydarzeniach, by rozwijać swoje kompetencje i podnosić świadomość BIM w organizacji.
– Współczesne porty to skomplikowana infrastruktura, która wymaga efektywnego zarządzania, monitorowania i koordynacji wielu różnorodnych działań. Wykorzystanie technologii cyfrowych pomoże w poprawie efektywności i bezpieczeństwa operacji portowych. Podejmujemy kolejne kroki w działaniach, zgodnie z realizacją koncepcji Smart Port, w którą wpisuje się metodyka BIM niezbędna do zarządzania i utrzymania infrastruktury portowej w środowisku cyfrowym – podkreśla Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
Dla Portu Gdynia cyfryzacja to klucz do efektywności i rozwoju. BIM staje się nie tylko narzędziem zarządzania infrastrukturą portową, ale także fundamentem przyszłych inwestycji i modernizacji.
Przypomnijmy, że za wdrożenie platformy do zarządzania informacją cyfrową „Cyfrowy Bliźniak Portu Gdynia” odpowiadało konsorcjum firm HydroBIM, Stowarzyszenie BIM, Skan 3D Szymon Bloch.