Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
|2023-10-03| Teledetekcja, Sprzęt, Instytucje

Zmiana zasad zgłaszania i koordynacji lotów BSP w Polsce

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej uruchomiła nowe narzędzie do zgłaszania lotów bezzałogowymi statkami powietrznymi. Zmianie na korzyść pilotów BSP uległy również zasady powiadamiania o zamiarze wykonania lotu i koordynacja operacji w przestrzeni kontrolowanej i niekontrolowanej.


Zmiana zasad zgłaszania i koordynacji lotów BSP w Polsce

Zmiana nastąpiła w związku z przedłużającym się brakiem pełnej funkcjonalności aplikacji DroneRadar. 27 września PAŻP zdecydowała o zakończeniu negocjacji z właścicielem aplikacji, a od 28 września jedynym systemem teleinformatycznym do zgłaszania zamiaru wykonania operacji BSP jest checkin.pansa.pl.

Strona Check-In zapewnia następujące funkcje:
• wizualizację i dostęp do danych aeronautycznych zawartych w AIP Polska i suplementach do AIP Polska (tych samych, z których korzysta lotnictwo załogowe);
• wizualizację i dostęp do danych aeronautycznych zawartych w NOTAM (funkcja może nie być dostępna w czasie rzeczywistym, w przypadku wątpliwości należy sprawdzić aktualną bazę depesz NOTAM);
• integrację danych o wykorzystaniu przestrzeni powietrznej z AUP poprzez system WebCAT;
• implementację danych aeronautycznych i lokalnych regulacji za pomocą sygnalizatora Checki-In w celu jednoznacznego określenia możliwości lotu;
• obsługę przestrzeni w trybie 4D (dane 3D z warunkiem czasu);
• dostęp do danych o elewacji w celu określenia wysokości AMSL;
• oznaczenie – wymagane prawem – rejonu lotów, tzw. rejestracja lotu (Check-In);
• możliwość oznaczenia miejsca lotów i skojarzenia jej z wcześniej utworzoną w systemie PansaUTM misją;
• informacje o konieczności złożenia planu lotu w PasnaUTM w rejonach lotnisk kontrolowanych CTR;
• informacje o konieczności uzyskania telefonicznie zgody na lot od TWR wraz z podaniem numeru, pod który należy zadzwonić.

Szczegółowa instrukcja opisująca procedurę zgłaszania lotów jest dostępna w aplikacji oraz TUTAJ.

Źródło: PAŻP


«« powrót

Udostępnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

ładowanie komentarzy



zobacz też:



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
KNG Dahlta w Tatrach
play thumbnail
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
[email]
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS

RODO
polityka prywatności
mapa strony
kontakt
reklama