|2023-02-27|
Firma
Autodesk wciąż rośnie, m.in. dzięki popularyzacji AutoCAD-a
W 2022 roku amerykańska firma Autodesk zwiększyła swoje przychody aż o 14%. To między innymi zasługa popularyzacji jej flagowego produktu, czyli aplikacji inżynierskiej AutoCAD.
Łączna wartość sprzedaży tej korporacji wyniosła w zeszłym roku nieco ponad 5 mld dolarów, czyli o 0,7 mld więcej niż rok wcześniej. Flagowy produkt Autodesku, czyli AutoCAD, odpowiadał za blisko 1,4 mld dolarów z tej kwoty, a zatem o 11% więcej niż w roku 2021. Największy udział w sprzedaży ma jednak oprogramowanie z grupy AEC (architektura, inżynieria, budownictwo). W ubiegłym roku pozwoliło ono wypracować blisko 2,3 mld dolarów przychodu.
Coraz ważniejszym źródłem sprzedaży Autodesku stają się subskrypcje. W 2022 roku odpowiadały one za 4,65 mld dolarów przychodów – to o 15% więcej niż rok wcześniej. Łącznie w ciągu ubiegłego roku liczba subskrypcji wzrosła o 702 tys. do poziomu 6,74 mln.
Wyraźne wzrosty widać również w bilansie spółki. Rok 2022 Autodesk zamknął bowiem zyskiem operacyjnym w wysokości 989 mln dolarów, czyli o 371 mln dolarów więcej niż rok wcześniej.
W ocenie spółki perspektywy na 2023 rok są równie dobre. Autodesk planuje bowiem zwiększenie sprzedaży o kolejne 7–9% do poziomu 5,355–5,455 mld dol.
– Ponieważ dostarczamy naszym klientom technologie i usługi nowej generacji, tempo transformacji w obsługiwanych przez nas branżach i między nimi przyspieszy, generując dla nas istotne nowe możliwości rozwoju– powiedział Andrew Anagnost, prezes i dyrektor generalny Autodesku. – Zaczęliśmy dostrzegać przechodzenie w kierunku połączonych cyfrowych przepływów pracy w chmurze w zakresie projektowania i produkcji, następnie w architekturze i dalej w inżynierii budowlanej, a ostatnio również w budownictwie. Teraz obserwujemy rosnącą dynamikę wśród właścicieli infrastruktury – wyjaśnia.
JK
|