W Warszawie odbyło się 29 lutego pierwsze posiedzenie Komisji Konkursowej w konkursie na funkcję dyrektora Instytutu Geodezji i Kartografii.
Spotkanie poświęcone było sprawom organizacyjnym. Za tydzień członkowie komisji sprawdzą od strony formalnej dokumenty złożone przez kandydatów. W kolejnym etapie kandydaci przedstawią Komisji 20-minutowe wystąpienia programowe dotyczące kierunku rozwoju Instytutu i odpowiedzą na pytania członków Komisji.
Po zakończeniu tego etapu Komisja zarekomenduje ministrowi spraw wewnętrznych i administracji kandydata na dyrektora (kandydatur może być więcej niż jedna, Komisja może także nie wskazywać żadnej osoby). Następnie, po zasięgnięciu opinii Rady Naukowej IGiK na temat osoby kandydata, minister podejmuje decyzję o wyborze dyrektora.
W komisji konkursowej zasiadają dwie osoby z Rady Naukowej IGiK oraz pełnomocnik ministra, główny geodeta kraju i dyrektor generalny w GUGiK.
Według nieoficjalnych informacji o stanowisko szefa IGiK ubiegają się dwie osoby: dr Ewa Wysocka, kierownik Zakładu Katastru i Zasobu Geodezyjnego w IGiK, oraz dr Marek Baranowski – dyrektor Centrum Informacji o Środowisku UNEP/GRID Warszawa.