Chieftain został specjalnie przystosowany do lotów fotogrametrycznych. Dodatkowa modyfikacja obejmowała powiększenie zbiorników paliwa, co znacząco zwiększa zasięg samolotu. Jest to obecnie największy, najszybszy i najbardziej stabilny statek powietrzny w całej flocie MGGP Aero. – Duże znaczenie w naszych projektach ma nie tylko szybkość przemieszczania się, ale sprawne wznoszenie na odpowiedni pułap. Z relacji naszej załogi wynika, że cała seria Piperów PA-31 jest bardzo poprawnym, przyjemnym w pilotażu oraz pewnym w eksploatacji samolotem m.in. ze względu na silniki znane z małej awaryjności” – mówi Witold Kuźnicki z MGGP Aero.
Ciekawostką jest modyfikacja i wzmocnienie układu hamulcowego oraz system turbolizatorów, które wyraźnie poprawiają charakterystykę i właściwości pilotażowe samolotu w okolicy prędkości przeciągnięcia, jednocześnie obniżając tą prędkość i zwiększając wartość krytycznego kąta natarcia. Pozwala to wykonywać operacje lotnicze z mniejszych lotnisk przy maksymalnej masie do startu 3340 kg. – Podczas wykonywania zdjęć lotniczych w rejonie Warszawy operowaliśmy z lotniska Warszawa-Babice gdzie nasz Piper PA-31 -350 Chieftain nabawił się ksywki „pekaes” właśnie ze względu na swoje gabaryty i małe lotnisko – mówi Witold Kuźnicki.
Chieftain jest piątym dużym samolotem we flocie MGGP Aero. To jego wiosenny debiut w Polsce, ale niezwykle udany, jeśli chodzi o realizację projektów. Był zaangażowany w zakończony już lotniczy skaning laserowy i wykonanie zdjęć pionowych dla projektu CAPAP, pozyskał także zdjęcia lotnicze powiatu tarnowskiego, m.st. Warszawy, Gdańska, Gliwic i wielu innych miejsc w kraju.