Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
blog
|2018-04-27| Geodezja, GIS, Teledetekcja, Firma

Debiut "Wodza" na polskim niebie

Wraz z początkiem sezonu fotogrametrycznego flotę MGGP Aero wzmocnił samolot Piper PA-31 -350 Chieftain, czyli większy brat Navajo używanego przez tę tarnowską spółkę od samego początku jej działalności fotogrametrycznej.


Debiut "Wodza" na polskim niebie

Chieftain zostaÅ‚ specjalnie przystosowany do lotów fotogrametrycznych. Dodatkowa modyfikacja obejmowaÅ‚a powiÄ™kszenie zbiorników paliwa, co znaczÄ…co zwiÄ™ksza zasiÄ™g samolotu. Jest to obecnie najwiÄ™kszy, najszybszy i najbardziej stabilny statek powietrzny w caÅ‚ej flocie MGGP Aero. – Duże znaczenie w naszych projektach ma nie tylko szybkość przemieszczania siÄ™, ale sprawne wznoszenie na odpowiedni puÅ‚ap. Z relacji naszej zaÅ‚ogi wynika, że caÅ‚a seria Piperów PA-31 jest bardzo poprawnym, przyjemnym w pilotażu oraz pewnym w eksploatacji samolotem m.in. ze wzglÄ™du na silniki znane z maÅ‚ej awaryjnoÅ›ci” – mówi Witold Kuźnicki z MGGP Aero.

CiekawostkÄ… jest modyfikacja i wzmocnienie ukÅ‚adu hamulcowego oraz system turbolizatorów, które wyraźnie poprawiajÄ… charakterystykÄ™ i wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci pilotażowe samolotu w okolicy prÄ™dkoÅ›ci przeciÄ…gniÄ™cia, jednoczeÅ›nie obniżajÄ…c tÄ… prÄ™dkość i zwiÄ™kszajÄ…c wartość krytycznego kÄ…ta natarcia. Pozwala to wykonywać operacje lotnicze z mniejszych lotnisk przy maksymalnej masie do startu 3340 kg. – Podczas wykonywania zdjęć lotniczych w rejonie Warszawy operowaliÅ›my z lotniska Warszawa-Babice gdzie nasz Piper PA-31 -350 Chieftain nabawiÅ‚ siÄ™ ksywki „pekaes” wÅ‚aÅ›nie ze wzglÄ™du na swoje gabaryty i maÅ‚e lotnisko – mówi Witold Kuźnicki.

Chieftain jest piątym dużym samolotem we flocie MGGP Aero. To jego wiosenny debiut w Polsce, ale niezwykle udany, jeśli chodzi o realizację projektów. Był zaangażowany w zakończony już lotniczy skaning laserowy i wykonanie zdjęć pionowych dla projektu CAPAP, pozyskał także zdjęcia lotnicze powiatu tarnowskiego, m.st. Warszawy, Gdańska, Gliwic i wielu innych miejsc w kraju.

Źródło: MGGP Aero


«« powrót

UdostÄ™pnij:    

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

Å‚adowanie komentarzy



wiadomości

słowo kluczowe
kategoria
rok
archiwum
Radarowe filmy satelitów ICEYE
czy wiesz, że...
© 2023 - 2024 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy zwiÄ…zane z geodezjÄ…, kartografiÄ…, katastrem, GIS-em, fotogrametriÄ… i teledetekcjÄ…, nawigacjÄ… satelitarnÄ… itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji:

Kontakt

Redaktor prowadzÄ…cy:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS