|2018-04-27|
Geodezja, GIS, Teledetekcja, Firma
Debiut "Wodza" na polskim niebie
Wraz z początkiem sezonu fotogrametrycznego flotę MGGP Aero wzmocnił samolot Piper PA-31 -350 Chieftain, czyli większy brat Navajo używanego przez tę tarnowską spółkę od samego początku jej działalności fotogrametrycznej.
Chieftain zostaÅ‚ specjalnie przystosowany do lotów fotogrametrycznych. Dodatkowa modyfikacja obejmowaÅ‚a powiÄ™kszenie zbiorników paliwa, co znaczÄ…co zwiÄ™ksza zasiÄ™g samolotu. Jest to obecnie najwiÄ™kszy, najszybszy i najbardziej stabilny statek powietrzny w caÅ‚ej flocie MGGP Aero. – Duże znaczenie w naszych projektach ma nie tylko szybkość przemieszczania siÄ™, ale sprawne wznoszenie na odpowiedni puÅ‚ap. Z relacji naszej zaÅ‚ogi wynika, że caÅ‚a seria Piperów PA-31 jest bardzo poprawnym, przyjemnym w pilotażu oraz pewnym w eksploatacji samolotem m.in. ze wzglÄ™du na silniki znane z maÅ‚ej awaryjnoÅ›ci” – mówi Witold Kuźnicki z MGGP Aero.
CiekawostkÄ… jest modyfikacja i wzmocnienie ukÅ‚adu hamulcowego oraz system turbolizatorów, które wyraźnie poprawiajÄ… charakterystykÄ™ i wÅ‚aÅ›ciwoÅ›ci pilotażowe samolotu w okolicy prÄ™dkoÅ›ci przeciÄ…gniÄ™cia, jednoczeÅ›nie obniżajÄ…c tÄ… prÄ™dkość i zwiÄ™kszajÄ…c wartość krytycznego kÄ…ta natarcia. Pozwala to wykonywać operacje lotnicze z mniejszych lotnisk przy maksymalnej masie do startu 3340 kg. – Podczas wykonywania zdjęć lotniczych w rejonie Warszawy operowaliÅ›my z lotniska Warszawa-Babice gdzie nasz Piper PA-31 -350 Chieftain nabawiÅ‚ siÄ™ ksywki „pekaes” wÅ‚aÅ›nie ze wzglÄ™du na swoje gabaryty i maÅ‚e lotnisko – mówi Witold Kuźnicki.
Chieftain jest piątym dużym samolotem we flocie MGGP Aero. To jego wiosenny debiut w Polsce, ale niezwykle udany, jeśli chodzi o realizację projektów. Był zaangażowany w zakończony już lotniczy skaning laserowy i wykonanie zdjęć pionowych dla projektu CAPAP, pozyskał także zdjęcia lotnicze powiatu tarnowskiego, m.st. Warszawy, Gdańska, Gliwic i wielu innych miejsc w kraju.
Źródło: MGGP Aero
|