W 2014 roku dochód OS z tego tytułu zwiększył się o 3%, natomiast w roku finansowym 2014-15 (liczonym do końca marca br.) jest to już 7%. – Wprawdzie wzrost nie jest oszałamiający, ale świetną wiadomością jest już samo to, że udało nam się odwrócić trend spadkowy – mówi Nick Giles, dyrektor zarządzający OS odpowiedzialny za dział Leisure. – Od początku XXI wieku widzimy eksplozję w dostępności produktów kartograficznych przez internet oraz dla urządzeń mobilnych. Internetowa kartografia sprawiła, że mapy stały się częścią naszego codziennego życia. Niestety, zbyt często oferują one niewystarczającą szczegółowość, która w niektórych sytuacjach bywa niezwykle istotna, np. w zarządzaniu kryzysowym czy choćby przy poruszaniu się po słabo zaludnionych terenach wiejskich. Na szczęście ludzie dostrzegają już komplementarną rolę papierowych map w stosunku do ich cyfrowych odpowiedników – zauważa Nick Giles.
Choć papierowe mapy przynoszą Ordnance Survey tylko 5% przychodów, agencja stale rozwija ich ofertę. Ostatnio wprowadzono na przykład serię wodoodpornych arkuszy. Od dwóch lat OS sprzedaje ponadto Custom Made Maps, czyli arkusze dla zdefiniowanego przez użytkownika obszaru oraz z wybraną przez niego okładką. Popyt na te opracowania wzrósł ostatnio aż o 12%. Agencja rozwija ponadto serię map dla daltonisów. Ciekawostką z ostatnich tygodni jest konkurs OS Photofit, w którym internauci wybierają okładki dla standardowych arkuszy map topograficznych.