Pojazd diagnostyczny ma poruszać się po torach o normalnych rozstawie szyn z prędkością do 120 km/h, posiadać własny napęd spalinowy oraz instrumenty pomiarowe. System ma umożliwiać:
• pomiar geometrii toru,
• pomiar geometrii szyny,
• inspekcję wideo i skaning elementów infrastruktury,
• pomiar parametrów sieci trakcyjnej,
• pomiar przyspieszeń na maźnicach,
• pomiar torowych urządzeń oddziaływania pociągu.
Za pomocą zamawianego pojazdu PKP PLK chce pomierzyć 40 tys. infrastruktury, przy czym system powinien być w stanie mierzyć minimum 400 km linii dziennie. Pojazd ma rozpocząć pomiary 20 miesięcy po podpisaniu umowy.
Oferty zabezpieczone wadium w wysokości 700 tys. zł należy składać do 2 sierpnia. Zamawiający przewidział aż 8 kryteriów oceny ofert, z czego cena będzie decydowała o punktacji w 90% .