Ciekawe Tematyarchiwum Geodetywiadomościnewsletterkontaktreklama
Najnowsze wydarzenia z dziedziny geodezji, nawigacji satelitarnej, GIS, katastru, teledetekcji, kartografii. Nowości rynkowe, technologiczne, prawne, wydawnicze. Konferencje, targi, administracja.
2012-09-19 | GIS, Teledetekcja, Firma

Wypadek fotolotniczego wiatrakowca w Jastarni

10 września w Jastarni doszło do wypadku wiatrakowca Calidus wykorzystywanego jako platforma fotolotnicza średniego pułapu. Maszyna uległa uszkodzeniu, ale pilotowi i pasażerowi nic się nie stało.


Ilustracja: Wypadek fotolotniczego wiatrakowca w Jastarni <br />
fot. InTech3D
fot. InTech3D

Według informacji serwisu LotniczaPolska.pl wstępne ustalenia wskazują na błąd człowieka. Widząc, że część lądowiska posiada nierówną nawierzchnię, pilot skrócił drogę startową, rozpoczynając rozbieg w jej połowie. Po późnym oderwaniu od ziemi pilot usiłował zwiększyć wysokość lotu. Niska prędkość oraz wysoki kąt natarcia spowodowały jednak problemy ze wznoszeniem. Dlatego, mając przed sobą las, pilot zdecydował się zawrócić na lądowisko, po czym wiatrakowiec twardo przyziemił i przewrócił się na bok.

Dwuosobowy Calidus należy do firmy Apeks z Gdańska i wyposażony był m.in. w skaner lotniczy Riegl VQ 580 oraz kamerę cyfrową DigiCAM 60Mpx IGI.

Źródło: LotniczaPolska.pl, JK


«« powrót

Udostępnij:
udostępnij na Facebook
   

KOMENTARZE Komentarze są wyłącznie opiniami osób je zamieszczających i nie odzwierciedlają stanowiska redakcji Geoforum. Zabrania się zamieszczania linków i adresów stron internetowych, reklam oraz tekstów wulgarnych, oszczerczych, rasistowskich, szerzących nienawiść, zawierających groźby i innych, które mogą być sprzeczne z prawem. W przypadku niezachowania powyższych reguł oraz elementarnych zasad kultury wypowiedzi administrator zastrzega sobie prawo do kasowania całych wpisów. Użytkownik portalu Geoforum.pl ponosi wyłączną odpowiedzialność za zamieszczane przez siebie komentarze, w szczególności jest odpowiedzialny za ewentualne naruszenie praw lub dóbr osób trzecich oraz szkody wynikłe z tego tytułu.

latanie... O lotnictwie wiem tyle, ze moge powiedziec, za takie zabawki jak na zdjeciu wyzej obliczane sa bardzo skromnie. Znaczy to, ze jesli statek powietrzny pierwotnie byl dwuosobowy to mieszczac na swoim pokladzie szczuplego pilota i sprzetowca zmiesci niewiele wiecej, tym samym nie udzwignie 70km sprzetu. Chyba, ze kosztem ilosci zabranego paliwa a tym samym skroci maksymalny czas lotu lub tak jak najprawdopodobniej bylo w przypadku opisanego wyzej zdazenia bedzie probowal wystartowac znacznie przeciazony... Kolejnym problemem jest zapewnienie odpowiedniego napiecia i mocy urzadzeniom.. 50A to i tak malo jak na powazny sprzet...
    1 
 3 
Na paralotnie raczej nie, ale na motolotnię wsiadam zawsze chętnie - jakoś nisłychanie mnie odpręża widok naszej pięknej Ojczyzny z powietrza. Poza tym można przewietrzyć umysł i spojrzeć na nasz geodezyjny grajdołek z pewnej perspektywy. A skaner i kamerę wezmę jak tylko będzie mnie stać, żeby taki sprzęt sobie kupić. Biorąc pod uwagę sytuację w branży - raczej nie prędko. A tak na marginesie pamiętam komentarz jednego geodety jak mnie pierwszy raz zobaczył z GPS'em - "Tym to se można sputnika śledzić, a nie pomiary robić". Chyba się jednak pomylił...
    1 
 4 
Spoko Wsiadaj na paralotnie - bierz na kolana skaner i kamerę i leć. Powodzenia. Nagrody Darwina czekają.
    4 
 6 
Paralotnie? - Czemu nie? Paralotnie? Motolotnie? Dziwie się szczerze, że w naszym kraju "Elyty" fotogrametrii jeszcze nie oświeciło. Każda maszyna latająca nadaje się do fotogrametrii. Pytanie jest tylko o skalę opracowań. Chcemy czy nie fotogrametria wielkoobszarowa powoli odchodzi na dalszy plan. Paralotnie i motolotnie wespół z coraz mniejszymi skanerami i kamerami zadomowią się na dobre w fotogrametrii. Małe busiki też wyparły koleje swego czasu w niektórych obszarach rynku i nikt nad tym nie biadoli. To samo będzie z fotką. A, że grube ryby branży mogą podzielić los PKP - cóż mamy wolny rynek.
    4 
 5 
do Brawo! Najwidoczniej mało wiesz o cudach, a o lotnictwie jeszcze mniej... jak widać.
    3 
 5 
Morał Kto drogę skraca do domu nie wraca.
    8 
 6 
hmm... Ciekawe kto dokończy skanowanie wybrzeża? http://geoforum.pl/?page=news
    2 
 9 
temap A ten co taki korporacyjny? MGGP nadało? Jak plebs u władzy nie wytransferuje milionów EUR za granicę zakup samolotu to już nie takie fajne zabawki? Zupełnie jak za komuny: to ma być duże, dużo palić i zużywać mnóstwo energii.
    6 
 5 
Brawo! Niedługo będą zatrudniać studentów do latania ze skanerami na wytwarzanych w garazach paramotolotniach... Cud, ze to się od ziemi oderwało... Dobrze, że załoga cała... Wie ktoś może, na którym lotnisku doszło do zdarzenia?
    9 
 6 



zobacz też:

Połączyli siły dla rynku ubezpieczeń

6 polskich firm, w tym 4 geodezyjne, założyły konsorcjum InTech3D, którego celem jest dostarczanie...


wiadomości

TPI

Centrala Warszawa tel. (22) 632 91 40 warszawa@tpi.com.pl Biuro Gdańsk tel./faks (58) 320 83 23 gdansk@tpi.com.pl Biuro Wrocław tel./faks (71) 325 25 15 wroclaw@tpi.com.pl Biuro Poznań tel./faks (61) 665 81 71 poznan@tpi.com.pl Biuro Kraków...

GEOPRYZMAT
RASZYN

Serwis gwarancyjny i pogwarancyjny instrumentów firmy Pentax, Kolida i innych.
    poprzedni miesiąc następny miesiąc
ponwtśroczwpiąsobnie
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930
strzałka w dółnadchodzące wydarzenia
2025-04-25 | POZNAŃ
Geograficzne aspekty badań nad krajobrazem, turystyką i rekreacją oraz planowaniem przestrzennym
Konferencja naukowa pt. Geograficzne aspekty badań nad krajobrazem, turystyką, rekreacją oraz...
więcej
2025-04-28 | KRAKÓW
XIX Ogólnopolska Konferencja Studentów Geodezji 2025
W dniach 28–29 kwietnia 2025 r. na Uniwersytecie Rolniczym im. Hugona Kołłątaja w Krakowie...
więcej
2025-05-07 | KRAKÓW
Space Connect Meetup Kraków 2025. Technologie kosmiczne w służbie innowacji
Space Connect Meetup to cykliczne wydarzenie łączące sektor kosmiczny z pozostałymi branżami. W...
więcej
2025-05-12 | WARSZAWA oraz ONLINE
Automatyczne generowanie map z BDOT10k; w porównaniu do generowania z OpenStreetMap
„Automatyczne generowanie map z BDOT10k; w porównaniu do generowania z OpenStreetMap”...
więcej
2025-05-14 | JANÓW LUBELSKI
VIII Konferencja Naukowo-Techniczna pn. "Kierunki rozwoju i innowacje w geodezji i kartografii"
Tematyka konferencji: • nowoczesne techniki i technologie pomiarowe, • wykorzystanie...
więcej
2025-05-14 | DĘBLIN
NC2025 - Rola nawigacji w transporcie lotniczym, morskim i lądowym
Celem konferencji będzie wymiana doświadczeń, prezentacja wyników badań własnych oraz najnowszych...
więcej
strzałka w dół zobacz pozostałe
Symulacja przerwania wału powodziowego
play thumbnail
czy wiesz, że...
strzałka w dół Czy wiesz, że...
jurydyki, czyli tereny w obrębie miasta, które nie podlegały administracji i sądownictwu miejskiemu, zniósł dopiero Sejm Czteroletni w 1791 r.?
następny
strzałka w dółGeoludzie
Ryszard Koronowski (1927-1968)

Ryszard   Koronowski (1927-1968)
Kierownik Katedry Geodezji SGGW, specjalista od obliczeń geodezyjnych, przewodniczący SGP w latach 1966-68. Urodził się w Mławie 10 lipca 1927 roku. Od młodości był związany z harcerstwem, po wybuchu II wojny światowej działał w Szarych Szeregach;...
więcej

strzałka w dółGeodaty
1958
W US Naval Observatory zdefiniowano skalę czasu atomowego.
następny

© 2023 - 2025 Geo-System Sp. z o.o.

O nas

Geoforum.pl jest portalem internetowym i obszernym kompendium wiedzy na tematy związane z geodezją, kartografią, katastrem, GIS-em, fotogrametrią i teledetekcją, nawigacją satelitarną itp.

Historia

Portal Geoforum.pl został uruchomiony przez redakcję miesięcznika GEODETA w 2005 r. i był prowadzony do 2023 r. przez Geodeta Sp. z o.o.
Od 2 maja 2023 roku serwis prowadzony jest przez Geo-System Sp. z o.o.

Reklama

Zapraszamy do kontaktu na adres
redakcji: geoforum@geoforum.pl

Kontakt

Redaktor prowadzący:
Damian Czekaj
Sekretarz redakcji:
Oliwia Horbaczewska
geoforum@geoforum.pl
prześlij newsa

facebook twitter linkedIn Instagram RSS

RODO
polityka prywatności
mapa strony
kontakt
reklama

v2